Η κ. Στεφανάκου στη σημερινή Αυγή δολοφονεί πρώτα – πρώτα τον τίτλο της Ομοσπονδίας μας. Μας αποκαλεί Ομοσπονδία Ιδιοκτητών Φροντιστηρίων Ελλάδας ΟΙΦΕ. Η αριστερή σταλινική της πένα γνωρίζει καλά την τέχνη της διαστρέβλωσης. Ενοχλείται από τον παρεμβατισμό των Φροντιστών και αδυνατεί να ακούσει τη φωνή των πρωταγωνιστών μιας αξιολογημένης παιδείας. «Θέλουν και μαρμελάδα» μας λέει η απολαυστική Ρόζα της αριστερής εκπαιδευτικής δημοσιογραφίας η οποία αδυνατεί να ακούσει μια μαχόμενη τάξη αγωνιστών και δασκάλων της ιδιωτικής επιβίωσης γιατί έχει την μαρμελάδα στα αυτιά της και τη μυωπία στα μάτια της. Επιβάλλει στον τίτλο της ΟΕΦΕ τη λέξη «Ιδιοκτητών» για να μην αναφέρει ότι είμαστε πρώτιστα εκπαιδευτικοί. Αγνοεί ότι τον χώρο αυτόν υπηρέτησαν αναστήματα της ελληνικής αριστεράς και της κοινωνικής αριστείας. Αγνοεί ακόμα το γεγονός ότι οι Φροντιστές ουδέποτε έτυχαν κρατικών επιδομάτων όπως η εφημερίδα στην οποία η ίδια αρθρογραφεί. Δεν έχουμε ανάγκη κανενός κρατικού συνεταιρισμού και δεν ανεχόμαστε τις αριστερές εταίρες που ενοχοποιούν την ιδιωτική δράση η οποία απολαμβάνει την κοινωνική επιλογή. Φτάνει πια ο φασισμός των αριστερών κρατιστών που αποτελούν μέρος της πολιτικής χρεωκοπίας που βιώνουμε. Δείτε το κείμενο μιας συνειδητής διαστρέβλωσης.
Από δω οι εταίροι μας, τα φροντιστήρια Πίκια Στεφανάκου Αυγή 2/11/2010
Σε ισότιμο εταίρο του δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος αναγορεύει τα φροντιστήρια η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας. Η αναγόρευση πραγματοποιήθηκε με ένα περίεργο τελετουργικό. Η Ομοσπονδία Ιδιοκτητών Φροντιστηρίων Ελλάδας (ΟΙΦΕ) επισκέφτηκε την υφυπουργό Παιδείας, Εύη Χριστοφιλοπούλου, και της παρέδωσε λίστα με καθηγητές του Δημοσίου που παραδίδουν ιδιαίτερα μαθήματα. Η υφυπουργός δεν αναρωτήθηκε με ποια αρμοδιότητα και με τι τρόπο συνέλεξαν τα στοιχεία αυτά οι φροντιστηριάρχες, παρέλαβε τον «ογκώδη φάκελο» και δεσμεύτηκε για συνέχιση της συνεργασίας. Το δεύτερο βήμα είναι να εντάξει τους ιδιοκτήτες, όπως ζητούν οι ίδιοι και συμβαίνει σε χώρες που εμπνέουν τόσο τον πρωθυπουργό όσο και την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, στους δικαιούχους κονδυλίων για παροχή υποστηρικτικών υπηρεσιών στους μαθητές!
Κατά τη δίωρη συνάντηση που είχαν οι δύο πλευρές, η κ.Χριστοφιλοπούλου «δεσμεύτηκε να καλέσει και να ζητήσει την άποψη της ΟΙΦΕ μόλις ανακοινωθεί η πρόταση του υπουργείου για το νέο σχολείο. Επίσης, η υφυπουργός όρισε συγκεκριμένο υπηρεσιακό παράγοντα με τον οποίο θα επικοινωνούν τα μέλη της Ομοσπονδίας για εκπαιδευτικά θέματα». Να σημειωθεί ότι η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας γίνεται ιδιαιτέρως ακριβοθώρητη όταν πρόκειται για … συναντήσεις με τα συνδικάτα των εκπαιδευτικών και των αδιόριστων. Ούτε καν τους εκπροσώπους των σχολικών συμβούλων δεν έχει ακόμη δεχτεί η ηγεσία του ΥΠΕΠΘ, παρότι της το ζητούν με ιδιαίτερη επιμονή.
Προφανώς, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας βλέπει ως … άσκοπες τις συναντήσεις … γκρίνιας και διαμαρτυρίας. Αντιθέτως, φαίνεται ότι βρήκε άκρως εποικοδομητική τη συνάντηση με τους επιχειρηματίες της παραπαιδείας. Η κ. Χριστοφιλοπούλου παρέλαβε τη λίστα των «ιδιαιτεράδων» του Δημοσίου αναγορεύοντας τους φροντιστηριάρχες σε ελεγκτικό μηχανισμό. Αν το υπουργείο Παιδείας ενδιαφέρεται να πατάξει την παράνομη δραστηριότητα κάποιων καθηγητών του Δημοσίου, γιατί δεν ενεργοποιεί τους δικούς της μηχανισμούς ελέγχου;
Για μια ακόμα φορά ο στόχος δεν είναι να χτυπηθούν τα παράνομα ιδιαίτερα, αλλά να χτυπηθούν οι εκπαιδευτικοί του δημόσιου σχολείου για να επιβληθούν με μεγαλύτερη ευκολία οι αλλαγές τόσο στις εργασιακές σχέσεις όσο και στο δημόσιο σχολείο. Όπως συμβαίνει και με τα πανεπιστήμια, όλα περνούν μέσα από τον δρόμο της δυσφήμισης και της απαξίωσης του Δημοσίου.
Η αναγόρευση της Ομοσπονδίας ιδιοκτητών σε επίσημο συνομιλητή της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας συνδέεται απόλυτα με τις σχεδιαζόμενες αλλαγές σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης. Οι φροντιστηριάρχες δεν έκρυψαν τον σκοπό της επίσκεψής τους στο υπουργείο Παιδείας. Το βούτυρο στο ψωμί που τους έστρωσε το υπουργείο Παιδείας με τα υπερφορτωμένα τμήματα και την κατάργηση της ενισχυτικής διδασκαλίας και της πρόσθετης διδακτικής στήριξης δεν είναι αρκετό. Θέλουν και μαρμελάδα.
Η Ομοσπονδία των ιδιοκτητών ζήτησε αναθεώρηση του θεσμικού πλαισίου και διεύρυνση των παρεχόμενων (σ.σ.: δικών τους) υπηρεσιών σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης. Δεύτερον, ζήτησε την υπαγωγή της απογευματινής μη τυπικής εκπαίδευσης σε αναπτυξιακά προγράμματα τόσο για τους μαθητές όσο και για τις επιχειρήσεις. Τέλος, οι φροντιστηριάρχες διεκδικούν ρόλο στη διαμόρφωση του νέου συστήματος εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Η υφυπουργός όχι μόνο άκουσε τις διεκδικήσεις της ΟΙΦΕ αλλά συμφωνήθηκε να υποβληθεί άμεσα αναλυτικό υπόμνημα με τις θέσεις του κλάδου, ενώ θα υπάρχει και ο διορισμένος "υπηρεσιακός παράγοντας" για να διευκολύνει στο εξής τις επαφές.
Είναι η πρώτη φορά που οι φροντιστηριάρχες βρίσκονται τόσο κοντά στον στόχο τους να μπουν ως ισότιμοι εταίροι στη μοιρασιά της πίτας. Το νομοθετικό πλαίσιο που έχει ήδη προωθήσει το υπουργείο Παιδείας έχει ανοίξει διάπλατα τα παράθυρα στην ιδιωτική πρωτοβουλία για χρηματοδότησή της από τα κοινοτικά προγράμματα. Με το νέο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση θα ανοίξει και η πόρτα.
Το κλειδί λέγεται κουπόνι. Όπως οι φοιτητές θα λάβουν ένα κουπόνι πρόσβασης στις παρεχόμενες υπηρεσίες του ιδρύματος που θα επιλέξουν για να φοιτήσουν, έτσι και οι μαθητές ενδέχεται να λάβουν ένα πιστωτικό κουπόνι μαθησιακής υποστήριξης το οποίο θα διαθέσουν είτε στον δημόσιο είτε στον ιδιωτικό τομέα, δηλαδή στα φροντιστήρια. Αυτό συμβαίνει σήμερα στις ΗΠΑ. Ο Γ. Παπανδρέου μιλά εδώ και μια δεκαετία τουλάχιστον για το περιβόητο "voucher", που πάει τώρα να καθιερώσει στα πανεπιστήμια παρά τη σαφή συνταγματική επιταγή. Στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση δεν υπάρχουν τέτοιες δεσμεύσεις.
Το αν η ενίσχυση της ιδιωτικής πρωτοβουλίας λάβει τέτοια χοντροκομμένη μορφή, μένει να το δούμε. Μέχρι τέλος του χρόνου θα έχουν ολοκληρωθεί οι ανακοινώσεις τόσο για το «νέο Λύκειο» όσο και για το νέο σύστημα εισαγωγής. Αυτό που είναι βέβαιο είναι ότι μελετάται τα φροντιστήρια να αποκτήσουν ρόλο στο κρατικό σύστημα υποστήριξης των μαθητών. Όπως δήλωσε στο «Έθνος» μέλος της ομάδας εργασίας για το νέο σύστημα εισαγωγής, «το λύκειο είναι βαθμίδα δουλειάς, δεν είναι δημοτικό σχολείο. Ουδέποτε το Εθνικό Απολυτήριο (σ.σ.: που είχε συλλάβει ο Γ. Παπανδρέου όταν ήταν υπουργός Παιδείας) είχε στόχο την κατάργηση των φροντιστηρίων».