Όταν η Υπουργός της Παιδείας μας αισθάνεται την ανάγκη να εκδηλώσει δημόσια την ντροπή της, επειδή οι μαθητές της τελευταίας τάξης αξιοποιώντας το «δικαίωμα» των 150 απουσιών προσκομίζουν, με τη συναίνεση των γονέων τους, ψεύτικες βεβαιώσεις για να μην πάνε σχολείο κανένας δεν μπορεί πλέον να υποκρίνεται.
Η παιδεία των νεοελληνικών μας θαυμάτων έχει διδάξει με απόλυτη επιτυχία στους 18χρόνους την τέχνη των πλαστών πιστοποιητικών που παράγει το δημόσιο σύστημα υγείας και τα συναλλακτικά ήθη των παράνομων ιδιαίτερων μαθημάτων.
Αργά και σταθερά διολισθαίνουμε στην απαξίωση της δημόσιας εκπαίδευσης περιμένοντας τον από μηχανής θαυματοποιό και τους «βροχοποιούς» μετεωρολογικών θαυμάτων στο άνυδρο τοπίο των καιρών.
Στο ξεκίνημα μιας νέας ακαδημαϊκής χρονιάς που πάντα δίνει ελπίδες ανάτασης στους αισιόδοξους και πέρα από τις «επιτυχίες» των προσεχών ημερών δεν πρέπει να ξεχάσουμε ότι:
• Παρά το γεγονός ότι η κατάργηση της βάσης του 10 θα οδηγήσει στα ΤΕΙ της περιφέρειας δεκάδες χιλιάδες υποψηφίους, ένα ελάχιστο ποσοστό αυτών θα παρακολουθήσει τελικώς τις σπουδές σε απομακρυσμένα προβληματικά τμήματα με αξιώσεις αποπεράτωσης των σπουδών.
• Χρόνο με το χρόνο ολοένα και περισσότεροι υποψήφιοι με φιλοδοξίες ποιοτικών σπουδών κατευθύνονται προς το Διεθνές Απολυτήριο (Ι.Β.) παρακάμπτοντας τις πανελλαδικές εξετάσεις και αποδεικνύοντας εν τοις πράγμασι ότι η οικονομική και πολιτική ελίτ του τόπου δεν εμπιστεύεται καθόλου για τα παιδιά της την ελληνική τριτοβάθμια.
• Τα υπόγεια ρεύματα του μηχανογραφικού μεταστρέφουν τις προτιμήσεις πολλών υποψηφίων σε σχολές που οδηγούν στην ιδιωτική αγορά εργασίας καθώς όλοι διαισθάνονται την αδυναμία του δημόσιου τομέα να εξασφαλίσει το μέλλον τους με αξιοπρεπείς αποδοχές και ικανοποιητική ασφάλιση. Ακόμα και για τις περιζήτητες παιδαγωγικές σχολές της δημοτικής εκπαίδευσης οι υποψήφιοι είναι πλέον συγκρατημένοι και επιφυλακτικοί. Η κρίση των θεσμών και των αξιών είναι στα μάτια των νέων και κρίση επαγγελμάτων και φέτος αναμένεται η μεταστροφή να καταγραφεί με χαρακτηριστικό τρόπο. Το στερεότυπο ΑΕΙ – ΤΕΙ έχει καταπέσει και οι νέοι μας αναζητούν τα επαγγελματικά δικαιώματα των σχολών και διερευνούν τις προοπτικές της απασχόλησης παρά τη «γοητεία» της πανεπιστημιακής σχολής.
• Νέα δεδομένα διαμορφώνονται με την νόμιμη λειτουργία των ιδιωτικών πανεπιστημίων στην εγχώρια αγορά. Ταυτόχρονα βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη με δελεαστικές προτάσεις για Ελλαδίτες διαφημιστικές καμπάνιες κυπριακών ιδρυμάτων. Οι περιζήτητες σπουδές σε ελκυστικές ειδικότητες προσφέρονται στην Κύπρο χωρίς εμπόδια στην εγχώρια αναγνώρισή τους, σε ελληνόφωνα προγράμματα, με χαμηλό κόστος μετανάστευσης απολύτως συγκρίσιμο με το εγχώριο, με πλήρη επαγγελματικά δικαιώματα και χωρίς καταλήψεις!
Στην παραπαίουσα παιδεία μας χρειάζονται ασφαλώς διαδραστικοί πίνακες, εκπαιδευτικό λογισμικό και ψηφιακές λύσεις όμως πρωτίστως πρέπει η εκπαίδευση μας να γίνει αυστηρή στις αξιολογήσεις της με περισσότερη ύλη, λιγότερες απουσίες και ισχυρή πολιτική βούληση.
Ο Γεώργιος Κωνσταντίνου Χατζητέγας γεννήθηκε στο Βουκουρέστι το 1957 από βλαχόφωνους Έλληνες γονείς και επαναπατρίσθηκε το 1966. Σπούδασε Φυσική στο Πανεπιστήμιο της Αθήνας. Από το 1982 διευθύνει φροντιστήρια γενικών εξετάσεων στην Αθήνα. Διδάσκει το μάθημα της Φυσικής σε υποψήφιους ΑΕΙ και ΤΕΙ. Αρθρογραφεί σε εφημερίδες και περιοδικά για επίκαιρα εκπαιδευτικά ζητήματα, συμμετέχει σε προγράμματα εφαρμοσμένου επαγγελματικού προσανατολισμού και σε πλήθος σχετικών σεμιναρίων – διαλέξεων – εκπομπών σε όλη την Ελλάδα. Είναι μέλος της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών και της Εταιρείας Αρωμανικού Πολιτισμού. Το 2004 εκλέχθηκε Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδας. … ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Η Ανατροπή του Ελληνικού Μύθου είναι ένα δοκίμιο που συμπυκνώνει τις αναζητήσεις και τους προβληματισμούς μιας δημιουργικής και πολυτάραχης οκταετίας στην πρώτη γραμμή, στα συλλογικά δρώμενα των Φροντιστών. Το βιβλίο αποδεικνύει ότι το φροντιστήριο δεν αποτελεί ένα εγχώριο φαινόμενο, αλλά διεθνές και διαχρονικό εκπαιδευτικό γεγονός. ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Συμπληρώστε το e-mail σας στο παρακάτω πεδίο για να ενημερώνεστε πρώτοι από το ιστολόγιο.