Το θερινό φροντιστηριακό σχολείο κλείνει σήμερα 23 Ιουλίου για τις εκπαιδευτικές μονάδες του Λεκανοπεδίου, βρίσκεται όμως σε εξέλιξη σε πολλές περιοχές της χώρας και ξεκινάει στις αρχές Αυγούστου σε πολλές άλλες. Το ελληνικό summer school αποτελεί μια εκπαιδευτική πραγματικότητα η οποία αγνοείται επιδεικτικά από την επίσημη πολιτεία. Η ύλη των πανελλαδικών του 2011 και οι φημολογούμενες αλλαγές κυκλοφορούν από γραφείο σε γραφείο και από τους διαδρόμους του ΠΙ σε εκείνους του Υπουργείου Παιδείας, χωρίς καμία επίσημη ανακοίνωση. Οι ιθύνοντες αδιαφορούν προκλητικά για τους χιλιάδες μαθητές που προετοιμάζονται το καλοκαίρι και εμείς οι Φροντιστές διασταυρώνουμε φήμες και με λογικούς συνειρμούς προσπαθούμε να αποφύγουμε τις επικίνδυνες προς εξαίρεση περιοχές. Τα διαβήματα των Φροντιστών ποτέ δε συγκίνησαν τους μανδαρίνους που επιστρατεύουν τις πιο ηλίθιες δικαιολογίες με την αίσθηση ότι εκδικούνται και τιμωρούν εκείνους που επέλεξαν τον στίβο της ιδιωτικής παιδείας. Μωραίνει κύριος…
Το ιστολόγιο εύχεται σε όλους καλό καλοκαίρι και παρά τη θερινή ραστώνη δε θα πάψει να δημοσιεύει ειδήσεις και άρθρα ειδικού φροντιστηριακού ενδιαφέροντος. Η σημαντική επισκεψιμότητα όλων σας αλλά και η κρισιμότητα των καταστάσεων δεν επιτρέπουν τον εφησυχασμό. Ο σχεδιασμός του επόμενου χρόνου περιλαμβάνει όχι μόνο τον σχολιασμό αλλά και την έγκαιρη πληροφόρηση για όλα τα θέματα που μας απασχολούν. Ταυτόχρονα το ιστολόγιο σχεδιάζει επιμορφωτικά σεμινάρια υπηρετώντας το τρίπτυχο της πάγιας θέσης μας: νομιμότητα, ποιότητα και συνεργατισμός. Καλό καλοκαίρι και μην ξεχνάτε ότι οι δημοσιεύσεις μας θα περιορισθούν όμως δε θα μηδενισθούν. Όσο για την ηλεκτρονική επικοινωνία θα είναι ανεμπόδιστη και ευκταία.
Με την ευκαιρία αυτού του επίκαιρου και καίριου σχολίου σημειώνω ότι από την Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδας κάναμε ό,τι μπορούσαμε
έστω με λίγη καθυστέρηση, που οφειλόταν και στις θεσμοθετημένες αρχαιρεσίες μαςγια να επικοινωνήσουμε με το Υπουργείο και να μάθουμε ό,τι περισσότερο σχετικά με τη “διδαχθησόμενη” και εξεταστέα το 2011 ύλη.Το αποτέλεσμα , αν και όχι όσο θα θέλαμε διαφωτιστικό, είναι στη διάθεση οποιουδήποτε συναδέλφου.
Για την αναποτελεσματικότητα πάντως του εγχειρήματος επισημαίνω ότι η αίσθησή μου είναι ότι δεν θα μπορούσαν οι Φροντιστές να γνωρίζουν την ύλη με απόλυτη ακρίβεια, αν αυτή την ύλη την αγνοεί η ίδια η πολιτεία, που θα την ορίσει και θα την εξετάσει. Δυστυχώς παρά τις βαρύγδουπες εξαγγελίες για την προτεραιότητα του μαθητή στην πολιτική του σημερινού Υπουργείου Παιδείας , δεν φαίνεται να άλλαξαν σημαντικά πράγματα , (που μάλιστα είναι και ανέξοδα), όπως ο έγκαιρος προγραμματισμός , ο προσεκτικός σχεδιασμός , που θα παρότρυνε και τους εκπαιδευτικούς του δημοσίου να βάλουν σε προτεραιότητα τη δουλειά τους στο σχολείο και να προετοιμαστούν αποτελεσματικά γι’ αυτήν.
Άραγε ο ψηφιακός σχεδιασμός , που έχει εμφαντικά προβληθεί είναι ευκολότερη υπόθεση και έχει μεγαλύτερη προτεραιότητα ή απλώς για άλλη μια φορά οι προτεραιότητες προσδιορίζονται με κριτήρια επικοινωνιακά και όχι εκπαιδευτικά;
Εμείς οι εκπαιδευτικοί Φροντιστές μπορούμε άλλη μια φορά να μείνουμε με τα ερωτήματά μας και να εργαστούμε δίνοντας πράγματι προτεραιότητα στις ανάγκες των μαθητών μας.
Οφείλω πάντως να επισημάνω ότι αρκετοί συνάδελφοι εκπαιδευτικοί του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου αντιμετώπισαν με πολύ θετική διάθεση το αίτημά μας πριν λίγες ημέρες και αυτό επιβεβαιώνει την αποδοχή και την εκτίμηση προς τους Φροντιστές , που στα δικά μας “summer schools” δίνουμε άλλη μια φορά το δικό μας αγώνα για την ελληνική παιδεία και τη μεγάλη πλειοψηφία των Ελλήνων μαθητών