Τα σημερινά θέματα στο μάθημα της Φυσικής ήταν δύσκολα για τους μαθητές μας και ασφαλώς ανατρέπουν την αντίληψη ότι αρκεί η προετοιμασία ενός μόνο έτους για να είναι κανένας ανταγωνιστικός σε ποιοτικά θέματα. Η επιτροπή πήρε άριστα στο σημερινό διαγώνισμα γιατί, κινούμενη εντός του πλαισίου, κατάφερε να μην υπερβεί τα όρια. Η εμβάθυνση που απαιτούσε η σημερινή εξέταση καταδεικνύει πλέον ότι η προετοιμασία του μαθήματος της Φυσικής απαιτεί ένα διαφορετικό επίπεδο διδακτικής προσέγγισης και μία συστηματικότερη ενασχόληση των μαθητών μας σε ολόκληρη την λυκειακή βαθμίδα. Ταυτόχρονα, οι έφηβοι μαθητές μας και οι γονείς τους θα πρέπει να συνειδητοποιήσουν ότι τα δύσκολα θέματα δεν αποκλείουν κανέναν από την τριτοβάθμια εκπαίδευση, καθώς οι εξετάσεις είναι ένας διαγωνισμός για την κατάληψη συγκεκριμένου αριθμού θέσεων, χωρίς να υπάρχει μάλιστα βαθμολογική βάση. Πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ακόμα, οδεύοντας σε μία νέα εποχή, ότι το επίπεδο των προαγωγικών εξετάσεων της Α΄ και της Β΄ Λυκείου καθόλου δεν συνάδει με την πραγματικότητα των Πανελλαδικών Εξετάσεων της τελευταίας τάξης. Όταν τα θέματα στις προαγωγικές εξετάσεις της Α΄ και της Β΄ Λυκείου στο μάθημα της Φυσικής αποτελούν μία φθηνή λαϊκή απογευματινή εκδοχή, είναι βέβαιο ότι οι μαθητές μας δεν ωριμάζουν για τις δοκιμασίες που θα επακολουθήσουν. Όσο κι αν προσπαθεί το φροντιστήριο στην Α΄ και στην Β΄ Λυκείου να ωριμάσει την ιδέα μιας απαιτητικής εξέτασης στην Γ΄, η προσπάθεια ακυρώνεται από την χαμηλή ποιότητα των ενδοσχολικών αξιολογήσεων. Ταυτόχρονα, εκτρέφουμε τις φιλοδοξίες για κατοστάρια χωρίς εμβάθυνση, υποδομή και εξάσκηση. Το αποτέλεσμα σε κάθε περίπτωση είναι συγκριτικό και αυτοί που κάποτε έγραφαν κατοστάρια στο μάθημα θα πετύχουν την εισαγωγή τους σε εξίσου σημαντικές σχολές με χαμηλότερες επιδόσεις και δικαιότερη διαβάθμιση.