Το ιστολόγιο καταγράφει καθημερινά σημαντική επισκεψιμότητα συναδέλφων και αυτό επαυξάνει την προσπάθεια μας να σχολιάσουμε τα εκπαιδευτικά δρώμενα και να αποδελτιώνουμε την επικαιρότητα. Για το λόγο αυτό «Το ιστολόγιο ενός φροντιστή» δέκα μήνες μετά την πρώτη του δημοσίευση στο διαδίκτυο προετοιμάζει την αισθητική του ανανέωση, την ποιοτική του αναβάθμιση και την λειτουργική ευκολία και παρότρυνση της δικής σας συμμετοχής…
Εκλεκτός συνάδελφος από την Ηλεία και μάχιμο στέλεχος του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης θαρρετά και παλικαρίσια ρώτησε τον Πρόεδρο του κόμματός του σε πρόσφατη επίσκεψή του τελευταίου στον πολύπαθο νόμο: «Γιατί Πρόεδρε η κόρη σας η Έλενα – Μαργαρίτα να έχει την ευχέρεια και τη δυνατότητα της επιλογής του Ι.Β. και οι μαθητές της Αμαλιάδας να την αποστερούνται;»
Δύσκολο το ερώτημα και εξίσου δύσκολη η θετική πάντως συγκατάβαση του Προέδρου στο λογικό και το δίκαιο… Όταν πρόκειται για τα παιδιά μας δεν κάνουμε δημόσια πειράματα σύντροφοι.. όχι αυτό δεν ακούστηκε..
Να υποθέσουμε ότι η δημόσια απάντηση του Προέδρου σε ανάλογο ερώτημα θα προσομοίαζε με εκείνη που έδωσε στη ΔΕΘ στο συντάκτη του Ριζοσπάστη και την οποία σατίρισε με το γνώριμο αντί Γ.Α.Π. μένος του ο Λαζόπουλος στο πρώτο Αλ Τσαντίρι News της χρονιάς; Ας μην είμαστε κακεντρεχείς· μια άτυχη στιγμή ήταν αυτή…
Ένας άλλος Ηλείος, βλάχικης καταγωγής από τη Λαϊστα, καλός φίλος παλαιόθεν και τακτικός αναγνώστης του ιστολογίου, σε πρόσφατη επίσκεψή του στην Πορτογαλία είδε με τα μάτια του τα explicacoes, τα φροντιστήρια δηλαδή της Λισαβόνας, μας έστειλε μια υπέροχη φωτογραφία του Dragao στο Πόρτο για να μη χάνουμε το ηθικό μας εμείς οι «βάζελοι» και φωτογράφισε την είσοδο της Φυσικομαθηματικής Σχολής του Πανεπιστημίου στην Coimbra, από τα αρχαιότερα στην Ευρώπη, στην οποία αναγράφεται το περίφημο «Μηδείς Αγεωμέτρητος Εισίτω» το οποίο έχει προ πολλού παραγραφεί από το εγχώριο εκπαιδευτικό μας γίγνεσθαι… Ευτυχώς υπάρχουν οι επίγονοι του Πυθαγόρα και του Πλάτωνα στο παγκόσμιο χωριό…
Το παρακάτω εξαιρετικό σχόλιο για το ίδιο θέμα της Γεωμετρίας ανακάλυψα στην μπλογκόσφαιρα και το παραθέτω αυτούσιο:
«Στην αρχαιότητα, ο Πυθαγόρας -κατ' άλλους ο Πλάτωνας- είχε βάλει την επιγραφή "Μηδείς αγεωμέτρητος εισίτω" στην είσοδο της σχολής του. Σήμερα, στην χώρα που καμαρώνει για την κληρονομιά της αρχαιότητας όπως εκείνη του Θαλή, του Ευκλείδη ή του Αρχιμήδη, η Γεωμετρία βρίσκεται υπό διωγμό στην εκπαίδευση -όχι μόνο στην Μέση αλλά και στην Ανωτάτη- προς όφελος μιας αριθμητικής αντίληψης του κόσμου.
Οι μέλλοντες τεχνικοί διαφόρων ειδικοτήτων, μην έχοντας το σχετικό γνωστικό υπόβαθρο από το Λύκειο που κάποτε ήταν αυτονόητο θεμέλιο της περαιτέρω εκπαίδευσής τους, παραμένουν γεωμετρικά αμαθείς, με την ψευδαίσθηση ότι οι υπολογιστικές μηχανές μπορούν να υποκαταστήσουν τα οφέλη της γεωμετρικής καλλιέργειας και δεξιότητας στην επαγγελματική πρακτική -σαν να λέμε ότι δεν χρειάζεται το περπάτημα αφού έχουμε τα αυτοκίνητα. Η πνευματική νωθρότητα και η επαγγελματική ανεπάρκεια που προκύπτουν από αυτή την εκπαιδευτική αντίληψη γίνονται όλο και πιο εμφανείς, κάνοντας επιτακτική την ανάγκη τερματισμού και αντιστροφής της απο-γεωμετρικοποίησης της παιδείας. Με ποιο τρόπο όμως;»
Μπράβο ανώνυμε φίλε!
Για να κλείσω με την Ηλεία και την Πορτογαλία ενημερώνω τους φανατικούς της συνομοσπονδίας των ευρωπαϊκών φροντιστηρίων ότι ένα ωραίο ταξίδι στη Λισαβόνα των φάντος, της Αμάλιας Ροντρίγκεζ και της σύγχρονής της Κάτια Γκερέϊρο είναι στα σκαριά για την ετήσια συνάντηση της ENESCO. Κάποιοι φίλοι πανεπιστημιακοί από το Αβεϊρο ο Alexandre Ventura, o Antonio Neto – Mendes και o Jorge Adelino Costa παρέλαβαν πρόσφατα τη διακήρυξη της European Network of Educational Support and Concern και πληροφορήθηκαν το ενδεχόμενο μιας ευρωπαϊκής συνάντησης στη χώρα του με στόχο μάλιστα τη δημιουργία ένωσης των χιλιάδων (!) πορτογαλικών φροντιστηρίων. Αυτό θα πει διεθνιστική αλληλεγγύη και εξαγωγή της επανάστασης σύντροφε Οδυσσέα…