Η προσομοίωση είναι μια εκπαιδευτική μέθοδος στην οποία ο νέος καλείται να βιώσει μια κατάσταση που θα αντιμετωπίσει στο μέλλον με παράγοντες, όμως, ελεγχόμενους στη φάση της άσκησης. Η προσομοίωση χρησιμοποιείται στο πλαίσιο της βιωματικής μάθησης που είναι αποδεκτή διεθνώς, αλλά και στη χώρα μας, σε σύγχρονα εκπαιδευτικά προγράμματα όχι μόνον στο χώρο της εκπαίδευσης, αλλά και στο χώρο της εργασίας.
Η Ο.Ε.Φ.Ε., στην προσπάθειά της να βελτιώσει την ποιότητα των παρεχόμενων από αυτήν υπηρεσιών και να συμβάλει με την υψηλή αίσθηση ευθύνης που της αναλογεί στο πλαίσιο της εμπλοκής της στην εκπαίδευση των νέων, προσπαθεί να ενημερώνεται για τις σύγχρονες παιδαγωγικές εξελίξεις και να υλοποιεί εκπαιδευτικά προγράμματα που θα μπορούν να ανταποκρίνονται στις ανάγκες των νέων με μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα.
Η χρήση της προσομοίωσης των εξετάσεων από την Ο.Ε.Φ.Ε. αποφασίστηκε στο πλαίσιο ενός ευρύτερου προγραμματισμού για αναθεώρηση της όλης παιδαγωγικής διαδικασίας, στο πλαίσιο της οποίας επιδιώκεται και η χρησιμοποίηση της βιωματικής προσέγγισης κριτικά.
Η Προσομοίωση είναι ένα ‘βήμα’ στην πορεία αυτή για την αναβάθμιση των υπηρεσιών της φροντιστηριακής εκπαίδευσης. Η ξερή μετάδοση γνώσης δεν ήταν και δεν μπορεί να είναι σήμερα μέσα στις προθέσεις της. Αντίθετα, βασική της επιδίωξη είναι η συμβολή της και στην προσωπική ανάπτυξη των νέων όπως και στη στήριξή τους για την ανάπτυξη δεξιοτήτων ζωής (life skills). H προσομοίωση ως μέθοδος μπορεί να συμβάλει ουσιαστικά στην κατεύθυνση αυτή.
Ειδικότερα η προσομοίωση των εξετάσεων έχει υιοθετηθεί εδώ και χρόνια από τους φροντιστές για να εξυπηρετήσει σημαντικούς στόχους, ορισμένοι από τους οποίους αναφέρονται ενδεικτικά παρακάτω:
Η Ο.Ε.Φ.Ε. προτείνει μια κριτική και ολική προσέγγιση στα εκπαιδευτικά δρώμενα στην ελληνική και ευρωπαϊκή πραγματικότητα και όχι την αποσπασματική δημιουργία ευέλικτης προστατευτικής και συμπληρωματικής ζώνης στο κρατικό σχολείο. Η ευελιξία χρειάζεται να χαρακτηρίζει την όλη εκπαιδευτική διαδικασία. Για ένα τέτοιο στόχο απαιτούνται στρατηγικές παρεμβάσεις σε όλα τα επίπεδα της εκπαίδευσης από την εκπαίδευση εκπαιδευτικών μέχρι την ανάπτυξη σύχρονου και πολλαπλού εκπαιδευτικού υλικού. Απαιτείται επίσης συνεργασία μεταξύ θεσμών και δεν νομιμοποιείται κανενός είδους αποκλεισμός κοινωνικών εταίρων που διαθέτουν πείρα και επιδιώκουν να συμμετέχουν με υπευθυνότητα στο διάλογο για την παιδεία και στο στοίχημα για την κοινωνικο-οικονονομική ανάπτυξη της ελληνικής κοινωνίας.
Ο Γεώργιος Κωνσταντίνου Χατζητέγας γεννήθηκε στο Βουκουρέστι το 1957 από βλαχόφωνους Έλληνες γονείς και επαναπατρίσθηκε το 1966. Σπούδασε Φυσική στο Πανεπιστήμιο της Αθήνας. Από το 1982 διευθύνει φροντιστήρια γενικών εξετάσεων στην Αθήνα. Διδάσκει το μάθημα της Φυσικής σε υποψήφιους ΑΕΙ και ΤΕΙ. Αρθρογραφεί σε εφημερίδες και περιοδικά για επίκαιρα εκπαιδευτικά ζητήματα, συμμετέχει σε προγράμματα εφαρμοσμένου επαγγελματικού προσανατολισμού και σε πλήθος σχετικών σεμιναρίων – διαλέξεων – εκπομπών σε όλη την Ελλάδα. Είναι μέλος της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών και της Εταιρείας Αρωμανικού Πολιτισμού. Το 2004 εκλέχθηκε Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδας. … ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Η Ανατροπή του Ελληνικού Μύθου είναι ένα δοκίμιο που συμπυκνώνει τις αναζητήσεις και τους προβληματισμούς μιας δημιουργικής και πολυτάραχης οκταετίας στην πρώτη γραμμή, στα συλλογικά δρώμενα των Φροντιστών. Το βιβλίο αποδεικνύει ότι το φροντιστήριο δεν αποτελεί ένα εγχώριο φαινόμενο, αλλά διεθνές και διαχρονικό εκπαιδευτικό γεγονός. ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Συμπληρώστε το e-mail σας στο παρακάτω πεδίο για να ενημερώνεστε πρώτοι από το ιστολόγιο.