Ο Χρήστος Λάσκος από τις στήλες της Αυγής κατηγορεί τον πρωθυπουργό και την Άννα ότι εκστασιάζονται από οποιαδήποτε καινοτομία ιδιωτικοποιεί το εκπαιδευτικό σύστημα. Λατρεύουν μάς λέει ο αρθρογράφος την αριστεία, την ατομική επιλογή, τη χρηματοδότηση κατά την επίδοση και ίσως σύντομα μάς μιλήσουν για τα ανάδοχα σχολεία.
Ποια επιχειρήματα αντιτάσσει ο αρθρογράφος; Αναφέρει ότι η αξιολόγηση και η χρηματοδότηση των σχολείων σύμφωνα με το αποτέλεσμα και η κατάταξή τους δεν απέδωσε τελικά εκπαιδευτικό έργο, καθώς εστιάζει μόνο στα τμήματα των υψηλών επιδόσεων και αγνοεί το μαθητικό προλεταριάτο.
Για να μην τον αδικήσουμε τον αρθρογράφο ως παρωχημένο κρατιστή που λάτρεψε το κουπόνι του κακοφτιαγμένου άρτου στις περίφημες ουρές των λαϊκών δημοκρατιών, ας κρατήσουμε μόνο την παρατήρησή του ότι χρειαζόμαστε ένα σύστημα ισότητας ευκαιριών αλλά και ισότητας αποτελεσμάτων. Ποια είναι όμως εκείνη η πολιτική που οδηγεί εκεί; Θα τολμήσει να προτείνει κανείς ρεαλιστικούς δρόμους ή θα αρκεστεί σε σταλινικές κατάρες κατά του νεοθατσερισμού;
Η άποψή μας είναι ότι η αριστερή διανόηση δείχνει ανίκανη να αρθρώσει πρακτικό λόγο υπέρβασης ενός κρατισμού στην εκπαίδευση που πνέει τα λοίσθια. Η Αριστερά οφείλει να παράγει πολιτικές και προτάσεις με ιστορική επίγνωση της χρεωκοπίας των κρατικών μοντέλων που η ίδια δημιούργησε.