Ο Μιχάλης με τη γνωστή του ευστοχία διατυπώνει καθαρό λόγο και προτάσεις με ιδιαίτερη αξία και χρησιμότητα για τους μαχόμενους Φροντιστές που δεν αναμένουν το μάννα εξ ουρανού, αλλά προετοιμάζουν το μέλλον της εκπαιδευτικής τους προοπτικής. Οι προτάσεις του συνοδεύονται από τις ευχές του, τις οποίες όλοι μας με επίγνωση της προσφοράς του, με ιδιαίτερη θέρμη ανταποδίδουμε. Τα υπόλοιπα «εν πλω» προς την Πορτογαλία για την Ευρωπαϊκή Συνδιάσκεψη των Φροντιστών. Δείτε το μήνυμα του με προσοχή και προσωπική περίσκεψη άμεσης και θετικής αποδοχής.
Γεια σας συνάδελφοι.
"Η Κυβέρνηση συστήνει, μέχρι τα τέλη Φεβρουαρίου 2011, μια ανεξάρτητη ειδική ομάδα εκπαιδευτικής πολιτικής με στόχο την αύξηση της αποτελεσματικότητας του δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος (πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση) και της αποτελεσματικότερης χρήσης πόρων." Η πιο πάνω φράση περιέχεται στο τελευταίο, "επικαιροποιημένο" μνημόνιο (σελ. 43). Οι υπογραμμίσεις είναι δικές μου. Γιατί εκεί βλέπω μια τεράστια ευκαιρία: Να διεκδικήσει ο κλάδος, όχι μόνο την ανάδειξη αλλά και την κατοχύρωση του ρόλου του. Γιατί, όταν η συζήτηση έρχεται στο πεδίο της αποτελεσματικότητας, τότε οι φροντιστές παίζουν στο δικό τους γήπεδο (και το 1433 μπορεί να το πιστοποιήσει αυτό με τον πλέον, διεθνώς, αναγνωρίσιμο και αδιαμφισβήτητο τρόπο). Κατά τη γνώμη μου, αυτές οι ελάχιστες λεξούλες θα μπορούσαν να εκφράζουν την πρόθεση της ελληνικής κυβέρνησης (η οποία έχει υπογράψει το κείμενο), να διαθέτει (τώρα και για πάντα) τα κονδύλια της ενισχυτικής διδασκαλίας και της πρόσθετης διδακτικής στήριξης, με κριτήρια ποιότητας και αποτελεσματικότητας. Να αναθέσει την υλοποίηση του έργου σε αυτούς που μπορούν να το επιτελέσουν με τον καλύτερο τρόπο, προς όφελος της δημόσιας εκπαίδευσης. Και αυτοί είναι οι φροντιστές. Διαβάζω ξανά και ξανά τη φράση και βλέπω μια μοναδική ευκαιρία. Όχι για να γίνουμε εμείς δικαιούχοι κρατικού χρήματος (αυτό, όχι μόνο με αφήνει παγερά αδιάφορο, αλλά με βρίσκει και κατηγορηματικά αντίθετο). Μα για να στηρίξουμε τις οικογένειες που μας εμπιστεύονται, να (ξανα)φωνάξουμε τις θέσεις μας για την έννοια και το χαρακτήρα του "δημόσιου αγαθού" της εκπαίδευσης, για να υπογραμμίσουμε την αυτόβουλη καινοτομία μας να πιστοποιήσουμε την εξειδίκευση και την αποτελεσματικότητα της εργασίας μας. Εντέλλει, για να προσπαθήσουμε να προσδιοριστούμε και τυπικά ως αυτό που, κατ` ουσίαν, είμαστε, εδώ και έναν αιώνα: Πολύτιμος συνεργάτης και βασικός πυλώνας της δημόσιας εκπαίδευσης. Όμως… αυτά τα "διαβάζω" εγώ… Σημασία έχει τι διαβάζετε (και, κυρίως, τι προτίθεστε να κάνετε) εσείς, που είστε οι θεσμικοί εκπρόσωποι του κλάδου. Εύχομαι ολόψυχα σε όλους καλές γιορτές, με υγεία και χαρά για σας και τους αγαπημένους σας.
Μιχάλης Αμοιραδάκης
Ο Γεώργιος Κωνσταντίνου Χατζητέγας γεννήθηκε στο Βουκουρέστι το 1957 από βλαχόφωνους Έλληνες γονείς και επαναπατρίσθηκε το 1966. Σπούδασε Φυσική στο Πανεπιστήμιο της Αθήνας. Από το 1982 διευθύνει φροντιστήρια γενικών εξετάσεων στην Αθήνα. Διδάσκει το μάθημα της Φυσικής σε υποψήφιους ΑΕΙ και ΤΕΙ. Αρθρογραφεί σε εφημερίδες και περιοδικά για επίκαιρα εκπαιδευτικά ζητήματα, συμμετέχει σε προγράμματα εφαρμοσμένου επαγγελματικού προσανατολισμού και σε πλήθος σχετικών σεμιναρίων – διαλέξεων – εκπομπών σε όλη την Ελλάδα. Είναι μέλος της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών και της Εταιρείας Αρωμανικού Πολιτισμού. Το 2004 εκλέχθηκε Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδας. … ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Η Ανατροπή του Ελληνικού Μύθου είναι ένα δοκίμιο που συμπυκνώνει τις αναζητήσεις και τους προβληματισμούς μιας δημιουργικής και πολυτάραχης οκταετίας στην πρώτη γραμμή, στα συλλογικά δρώμενα των Φροντιστών. Το βιβλίο αποδεικνύει ότι το φροντιστήριο δεν αποτελεί ένα εγχώριο φαινόμενο, αλλά διεθνές και διαχρονικό εκπαιδευτικό γεγονός. ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Συμπληρώστε το e-mail σας στο παρακάτω πεδίο για να ενημερώνεστε πρώτοι από το ιστολόγιο.