Σκεφτείτε τα παιδιά στις απομακρυσμένες περιοχές της χώρας, τα παιδιά στην ακριτική Ελλάδα, στα μακρινά νησιά που δεν έχουν πρόσβαση σε φροντιστηριακές δομές, που δεν έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν ιδιαίτερα μαθήματα. Αυτά ήταν στη σκέψη μου από την αρχή». Η αλήθεια είναι ότι ο Παναγιώτης Συμβουλίδης δεν σκέφτηκε μόνο τα παιδιά. Σκέφτηκε και τη φίλη του τη φιλόλογο που ξόδευε τις μέρες της σ’ ένα αυτοκίνητο τρέχοντας από το ένα ιδιαίτερο στο άλλο, να συμπληρώσει ένα μισθό έως ότου διοριστεί – εάν διοριστεί. «Γιατί να μη φέρω τις δύο πλευρές πιο κοντά;» ήταν η αρχική, η πρωτόλεια ιδέα. Έτσι, πριν από λίγους μήνες έθεσε σε λειτουργία ένα δικτυακό τόπο όπου μαθητές Δημοτικού, Γυμνασίου, Λυκείου, αλλά και φοιτητές μπορούν να παρακολουθήσουν ζωντανά όποιο ιδιαίτερο μάθημα επιθυμούν. Απαιτείται μια απλή εγγραφή από τον ενδιαφερόμενο, ο οποίος στη συνέχεια μπορεί να επιλέξει από μια λίστα καθηγητών αυτόν που επιθυμεί ανάλογα με την εμπειρία, την τιμή και τη διαθεσιμότητά του. Στη συνέχεια κάνει κράτηση για την ημέρα και την ώρα που επιθυμεί και μόλις επιβεβαιωθεί, επιλέγεται ο τρόπος πληρωμής (αντικαταβολή, μέσω κατάθεσης σε τράπεζα, paypal κ.ο.κ). Την προγραμματισμένη ημέρα και ώρα, μαθητής και καθηγητής συνδέονται μέσω των υπολογιστών τους στην εικονική αίθουσα διδασκαλίας και ξεκινούν το μάθημά τους. Το κόστος ποικίλλει αφού διαμορφώνεται αποκλειστικά από τον νόμο της προσφοράς και της ζήτησης – όμως ένας μέσος όρος θέλει ένα 45λεπτο μαθήματος να χρεώνεται περίπου 12 ευρώ. «Αυτό που επιτυγχάνουμε με τη βοήθεια της τεχνολογίας είναι να αποφεύγουν και οι μαθητές και οι καθηγητές το πρόβλημα της μετακίνησης, του άγχους και βέβαια του κόστους τού να είσαι διαρκώς σε κίνηση», εξηγεί στην «Κ» ο κ. Συμβουλίδης. «Η συμμετοχή στον ιστότοπο δεν απαιτεί τίποτα άλλο από έναν υπολογιστή με κάμερα και ένα headset. Κάθε καθηγητής μπορεί να εγγραφεί και να κανονίσει τα ωράρια που μπορεί να παραδίδει μαθήματα απλά και εύκολα». Στην Ελλάδα, όμως, πολλές φρέσκες ιδέες έρχονται αντιμέτωπες με παγιωμένες νοοτροπίες. «Μέχρι σήμερα, το βασικότερο πρόβλημα που είχαμε να αντιμετωπίσουμε ήταν να βρούμε δασκάλους διατεθειμένους να κόβουν αποδείξεις! Στην Ελλάδα, έχουμε συνηθίσει το ιδιαίτερο μάθημα να πληρώνεται “μαύρα”». Ηδη, πάντως, οι μαθητές του εικονικού αυτού σχολείου φτάνουν τους εκατό. Tα τελευταία δύο χρόνια, το «ηλεκτρονικό φροντιστήριο» έχει εξελιχθεί σε νέα μόδα. Μπορεί να μην παρέχουν όλα τη δυνατότητα ζωντανού μαθήματος (συνήθως παραδίδονται μαθήματα στη μορφή βίντεο), όμως είναι σαφής η τάση προς την εκμετάλλευση των νέων τεχνολογιών για την εξοικονόμηση χρόνου και χρήματος στον τομέα της εκπαίδευσης. Άλλωστε, το ίδιο το υπουργείο Παιδείας ετοιμάζει τη λειτουργία του «ψηφιακού σχολείου», ενός «κατ’ οίκον» φροντιστηρίου για μαθητές της Γ΄ Λυκείου όπου θα διατίθενται βιντεοσκοπημένες πρότυπες παραδόσεις μαθημάτων, σημειώσεις, τεστ και ασκήσεις στα πρότυπα των θεμάτων των πανελλαδικών εξετάσεων. Αρχικά, πρόκειται να ψηφιοποιηθούν τα πιο απαιτητικά μαθήματα των πανελληνίων, ενώ σε δεύτερο χρόνο θα οργανωθεί και help desk που θα απαντά σε απορίες μαθητών. (Πηγή Καθημερινή)