Οι μαθηματικοί Έλενα Κοτελίδα και Δήμητρα Αγγέλη προτείνουν για το αυριανό μάθημα και εμψυχώνουν τους διαγωνιζόμενους:
Απόλυτη προσήλωση στις απαιτήσεις του σχολικού βιβλίου. Τα θέματα θα είναι σχετικά εύκολα και προσιτά στους διαβασμένους.
Συμπλήρωση πίνακα (ιδίως ομαδοποιημένων παρατηρήσεων, θέμα που έχει πέσει μόνο σε επαναληπτικές και την αντίστοιχη γραφική παράσταση στο mm χαρτί του τετραδίου! Να είστε έτοιμοι για την ανάγκη χρήσης της τελευταίας χιλιοστομετρικής σελίδας (για την εύρεση διαμέσου).
Η κανονική κατανομή που προτείνεται από συναδέλφους έχει δώσει δύσκολα θέματα στο παρελθόν και έχει χρόνια να δοθεί, αλλά με βάση τη φετινή ατμόσφαιρα των Ευρωεκλογών και των μη δύσκολων επιλογών μάλλον δεν… εκτός αν…
Οι ανισωτικές σχέσεις στις πιθανότητες που έπεσαν πέρυσι σε μια ελαφριά εκδοχή ίσως ξαναπέσουν (!) είτε χρησιμοποιώντας τις βασικές σχέσεις των πιθανοτήτων, είτε σε συνδυασμό με το πρώτο κεφάλαιο (χρήση μονοτονίας ή ακροτάτων συνάρτησης) ή σε συνδυασμό με τον πίνακα ∙ πιλότος για ανακατασκευή των θεμάτων οι ασκήσεις του σχολικού βιβλίου: άσκηση 3 σελίδα 146 ομάδα β΄
εφαρμογή 3 στη σελίδα 153 και οι γνωστές σε όλους ασκήσεις 4, 5, 6 στη σελίδα 156 ομάδα β΄.
Εύρεση μέγιστης ή ελάχιστης τιμής του ρυθμού μεταβολής συνάρτησης f(x) ή του συντελεστή διεύθυνσης εφαπτομένης.
Μην ξεχάσετε τα προβλήματα των σελίδων 45 και 46. Κάθε χρόνο το λέμε…
Το αγαπημένο μας σχολικό βιβλίο έχει πάντα την τιμητική του· ιδίως οι εφαρμογές: σελίδα 34 εφαρμογή 2, σελίδα 98 εφαρμογή 2 και σελίδα 99 εφαρμογή 3.
Διαβάστε προσεκτικά τα θέματα και εξαντλήστε το τρίωρο της εξέτασης. Έχετε γράψει τόσα διαγωνίσματα στο φροντιστήριο κατά κανόνα δυσκολότερα. Στα μαθηματικά της γενικής παιδείας διαγωνίζεσθε…
Θυμηθείτε τους τύπους της αριθμητικής και της γεωμετρικής προόδου Sv = v/2[2α1+(ν-1)ω] και Sν=α1(λν -1/λ-1)
Θυμηθείτε και τον τύπο για την εύρεση της μέσης τιμής.
Θυμηθείτε επίσης πως εξετάζουμε αν τα ενδεχόμενα Α, Β είναι ασυμβίβαστα.
Όπως επίσης και το εμβαδό που περικλείεται από την πολυγωνική γραμμή στο ιστόγραμμα (συχνοτήτων) και τον οριζόντιο άξονα.
Τίποτα δεν είναι ικανό να μας αιφνιδιάσει· ακόμα και εκείνες οι «ψαρωτικές» παραμετρικές πολυωνυμικές εκφράσεις της μέσης τιμής ή της πιθανότητας ή η εξίσωση εφαπτομένης σε γράφημα πολυωνυμικής συνάρτησης με τριγωνομετρικούς απλούς συντελεστές. Όλα θα τα αντιμετωπίσετε με ηρεμία και αυτοσυγκέντρωση. Η προσήλωση στο στόχο νικάει την τύχη…
Για να είστε ήσυχοι και να απομυθοποιήσετε το αυριανό διαγώνισμα ρίξτε μια ματιά στα περσινά θέματα και στις προσομοιώσεις της ΟΕΦΕ του ΄07 και του ΄08. Αυτό θα είναι το μέτρο της δυσκολίας. Για την ακρίβεια πιο εύκολα από την προσομοίωση… Μην υποκύπτετε σε μαύρες αυτοεκπληρούμενες προφητείες. Αισιοδοξία, μαχητικότητα και αποφασιστικότητα.
Καλή Επιτυχία σε όλους!
Υ.Γ. Η Έλενα και η Δήμητρα είναι εξαιρετικές συνεργάτιδες του ιστολογίου μας.
Ο Γεώργιος Κωνσταντίνου Χατζητέγας γεννήθηκε στο Βουκουρέστι το 1957 από βλαχόφωνους Έλληνες γονείς και επαναπατρίσθηκε το 1966. Σπούδασε Φυσική στο Πανεπιστήμιο της Αθήνας. Από το 1982 διευθύνει φροντιστήρια γενικών εξετάσεων στην Αθήνα. Διδάσκει το μάθημα της Φυσικής σε υποψήφιους ΑΕΙ και ΤΕΙ. Αρθρογραφεί σε εφημερίδες και περιοδικά για επίκαιρα εκπαιδευτικά ζητήματα, συμμετέχει σε προγράμματα εφαρμοσμένου επαγγελματικού προσανατολισμού και σε πλήθος σχετικών σεμιναρίων – διαλέξεων – εκπομπών σε όλη την Ελλάδα. Είναι μέλος της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών και της Εταιρείας Αρωμανικού Πολιτισμού. Το 2004 εκλέχθηκε Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδας. … ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Η Ανατροπή του Ελληνικού Μύθου είναι ένα δοκίμιο που συμπυκνώνει τις αναζητήσεις και τους προβληματισμούς μιας δημιουργικής και πολυτάραχης οκταετίας στην πρώτη γραμμή, στα συλλογικά δρώμενα των Φροντιστών. Το βιβλίο αποδεικνύει ότι το φροντιστήριο δεν αποτελεί ένα εγχώριο φαινόμενο, αλλά διεθνές και διαχρονικό εκπαιδευτικό γεγονός. ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Συμπληρώστε το e-mail σας στο παρακάτω πεδίο για να ενημερώνεστε πρώτοι από το ιστολόγιο.