Ας υποθέσουμε ότι το υπουργείο Παιδείας έπαιρνε μια ακόμη απόφαση. Ας υποθέσουμε ότι μετέτρεπε την υποχρεωτική παρουσία στο σχολείο σε προαιρετική . Μόνο για τις δυο τελευταίες τάξεις του λυκείου . Ας υποθέσουμε ότι ο μαθητής είχε επιλογή μελέτης κατά μόνας (δηλαδή με προγυμναστή) με εξέταση από σχολικό επιθεωρητή στο τέλος κάθε μήνα . Ας φανταστούμε μια τάξη λυκείου στην περίπτωση που εφαρμοζόταν τέτοια απόφαση . Πώς θα ήταν λοιπόν η τάξη του δημοσίου σχολείου ; Μάλλον αδειανή . Οι μαθητές πάνε στο σχολείο για να κοινωνικοποιηθούν και στα φροντιστήρια για να παπαγαλίσουν την ύλη των εισαγωγικών εξετάσεων . (διαβάστε Σύντροφοι την αγαπημένη μου Λώρη Κέζα στο “Βήμα” η οποία κατενόησε καλώς την ανεπάρκεια της κρατικής παιδείας εξακολουθεί όμως να αγνοεί ότι δεν είμαστε εκουσίως ή ακουσίως … Προπονητές Παπαγάλων)