Η αυριανή εξέταση στα Μαθηματικά θα είναι απαιτητική όπως κατά κανόνα συμβαίνει κάθε χρόνο. Στις 10 επισημάνσεις που ακολουθούν δεν φιλοδοξούμε παρά να δώσουμε γνωστές και διδαγμένες σ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου ιδέες αγωνιστικής ετοιμότητας. Μερικοί, ευτυχώς ελάχιστοι, από τους χιλιάδες επισκέπτες μας αυτών των ημερών αφελώς νομίζουν ότι προτείνουμε SOS θέματα. Αν μάλιστα τύχει να συμπέσουμε κάπου με τις εμπνεύσεις των θεματοδοτών, ο ρόλος μας είναι ύποπτος. Αν όχι τότε είμαστε κατακριτέοι γιατί «τίποτα δεν έπεσε». Τα γράφω αυτά γιατί καχύποπτοι συνάδελφοι δίκην εισαγγελέων καραδοκούν να ξιφουλκήσουν σε κάθε ενδεχόμενο. Θέλω ακόμα να τονίσω ότι αν κάποιος μαθητής περιμένει τις ιδέες του ιστολογίου για να γράψει στις εξετάσεις έχει επιλέξει λάθος τρόπο προετοιμασίας. Τα προτεινόμενα είναι θέματα λεπτών αποχρώσεων για εκείνους που έχουν καταθέσει προσπάθεια καθημερινή και πολύχρονη ! Ο συμπαθής βάζελος για παράδειγμα, που με το οργασμικό ποδοσφαιρικό e mail του μάς εγκαλεί για 0 στα 3, είναι ασφαλώς δύσκολο να ικανοποιηθεί παρά μόνο με break στο ΣΕΦ σήμερα ! Ο μαθηματικός Πάνος Παπαναγιώτου όπως κάθε χρόνο ύστερα από διαβουλεύσεις με κορυφαίους συναδέλφους του που διακονούν την παιδεία, όλων των αποχρώσεων του ασπρόμαυρου, μας δίνει 10 σημεία άξια προσοχής για την αγωνιστική ετοιμότητα όλων …
Αναζητώντας αυτό που μπορεί να ξεχωρίσει από τα συνηθισμένα στο φετινό διαγώνισμα ας τονίσουμε:
- Το όριο ολοκλήρωμα με κριτήριο παρεμβολής από την εποχή των Δεσμών,
- Την σταθερή συνάρτηση με min = max = c και απόκλιση κλειστών άκρων,
- Την μονοτονία που παραπέμπει σε δύσκολη παράσταση που την «τεμαχίζουμε» για το πρόσημο αποτέλεσμα,
- Το θεώρημα μεγίστου – ελαχίστου που είναι «ύπουλο» και δεν «φαίνεται»,
- Την ασύμπτωτη και το εμβαδόν σε υπόθεση για συμπεράσματα μέσα από όρια,
- Το μιγαδικό για μέγιστο ελάχιστο μέτρο και με παραπομπή σε συνάρτηση και ακρότατο,
- Το Fermat πέρα από το γνωστό δίνεται ανισότητα και ζητείται ισότητα,
- Το ολοκλήρωμα α έως β του |t – x| dt για το πρόσημο του t – x,
- Τη διαχείριση της αντίστροφης συνάρτησης μέσα από «λήμματα» όταν δεν έχουμε τον τύπο της,
- Την προσέγγιση θεμάτων κοντά στα «σχόλια» του σχολικού βιβλίου όπως για την ένωση διαστημάτων, χρήση διαφορετικών σταθερών c1, c2 … μεταξύ διαδοχικών ριζών διατήρηση πρόσημου και εφαπτόμενη πάνω ή κάτω από κοίλη ή κυρτή συνάρτηση.
Αυτές οι ιδέες έχουν προκριθεί και είναι ασφαλώς γνωστές και προερχόμενες από την απέραντη και ανεξάντλητη βιβλιογραφία των μαθηματικών ! Επιτυχία σε όλους και ψυχολογική ετοιμότητα για μια απαιτητική εξέταση με γήινα θέματα !