Οι σχολικοί βαθμοί δεν είναι αξιόπιστοι, γι΄ αυτό και χρειάζεται προσοχή κατά τη συζήτηση του θέματος αλλαγής του συστήματος πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Αυτό τόνισε χθες ο Υπ. Παιδείας, Αντρέας Δημητρίου, κληθείς να σχολιάσει τα αποτελέσματα έρευνας του Υπουργείου για τους βαθμούς του απολυτηρίου του Λυκείου και κατά πόσο αυτοί είναι αντιπροσωπευτικοί σε σχέση με το επίπεδο των μαθητών που εισάγονται στα ΑΕΙ. Όπως διευκρίνισε ο κ. Δημητρίου, η έρευνα πραγματοποιήθηκε για να έχει το Υπoυργείο Παιδείας συγκροτημένα στοιχεία ως προς την αξιοπιστία του συστήματος των παγκύπριων εξετάσεων και για να διερευνηθεί κατά πόσο οι βαθμοί των τελευταίων δύο τάξεων του Λυκείου είναι αξιόπιστοι για να προβλέψουν την επιτυχία κάποιου στο Πανεπιστήμιο. Εκείνο το όποιο προκύπτει από την έρευνα, σημείωσε, είναι ότι οι σχολικοί βαθμοί δεν είναι αξιόπιστοι. «Όταν, για παράδειγμα, έχεις δεκάδες μαθητών που ενδιαφέρονται για την Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και έχουν όλοι 20 ως βαθμό και οι θέσεις είναι τρεις, δεν μπορεί να βασιστείς στους βαθμούς. Οι παγκύπριες εξετάσεις είναι ένα πολύ πιο ακριβές σύστημα και πιο δίκαια διαφοροποιεί μεταξύ υποψηφίων», εξήγησε. Είπε ακόμη ότι πρέπει κανείς να είναι πάρα πολύ προσεκτικός όταν συζητά για αλλαγές στο σύστημα πρόσβασης στα Πανεπιστήμια. «Κανένα σύστημα δεν είναι τέλειο. Το Υπουργείο Παιδείας εργάζεται για τη βελτίωσή του ως προς τις τεχνικές του πλευρές, ενώ το θέμα αυτό θα απασχολήσει το επόμενο Συμβούλιο Παιδείας», πρόσθεσε. Ερωτηθείς κατά πόσον από αυτή την έρευνα θα εξαρτηθεί εάν θα αλλάξει το υπάρχον σύστημα ή όχι, ο κ. Δημητρίου ανέφερε ότι σε αυτή την έρευνα θα στηριχθεί το Υπουργείο για να πάρει αποφάσεις, αλλά θα λάβει και άλλα πράγματα υπόψη. Σημείωσε, τέλος, ότι η έρευνα παρέχει πληροφορίες και για τις αδυναμίες που έχει το σύστημα αξιολόγησης της σχολικής επίδοσης από τους εκπαιδευτικούς.