Αποκαλυπτικοί Διάλογοι Υπουργών

Υπουργός:
Έχουμε να αντιμετωπίσουμε το θέμα της Β’ Λυκείου τώρα. Γενικά στο Λύκειο, όπως ξέρετε, δεν θα έχουμε αλλαγές παρά στη Β’ Λυκείου που πρέπει δηλαδή να πούμε τι θα γίνει. Η Α’ Λυκείου θα είναι όπως είναι πέρσι και δεν έχουμε άλλες αλλαγές. Και επίσης να το πούμε κι αυτό, θα σας το δώσουμε και γραμμένο, οι εξετάσεις οι εισαγωγικές θα είναι για τα παιδιά της Α’ Λυκείου όπως είναι μέχρι σήμερα βέβαια. Επειδή αυτό, ναι την αλλαγή της ύλης που λέμε για την Β’ Λυκείου. Νομίζω ότι αυτό ενδιαφέρει τα παιδιά που βρίσκονται σήμερα στην Α’ Λυκείου.
Οι αλλαγές που γίνονται στη Β’ Λυκείου είναι ότι μπαίνει στο πρόγραμμα η ερευνητική εργασία, θέλουμε να συνεχιστεί αυτή η προσπάθεια η οποία δίνει μια άλλη μορφή στο σχολείο. Έχει δυσκολίες, αλλά δίνει μια άλλη μορφή στο σχολείο. Και επομένως θα είναι μέσα στο πρόγραμμα, συνεχίζεται για τη Β’ Λυκείου η ερευνητική εργασία το περίφημο project και περνάει στα επιλεγόμενα μαθήματα, οι Αρχές Οικονομίας που δεν διδάσκονταν στην Α’ Λυκείου και η Πολιτική και Δίκαιο.

Υφυπουργός:
Οι εξετάσεις για τους μαθητές της Α’ Λυκείου είναι με το ίδιο σύστημα όπως είπε ο Υπουργός και όπως είχαμε ήδη συμφωνήσει στη Διακομματική. Αυτό μπορεί να έχει κάποιες αλλαγές σε ό,τι αφορά την ύλη, αλλά, ήδη το ξέρατε αυτό από αρκετούς μήνες, ότι μετατίθεται η εφαρμογή έτσι κι αλλιώς.
Και αν ακόμα λοιπόν είχαμε τη χαρά -με τον Υπουργό το προσπαθήσαμε και με τον Αναπληρωτή Υπουργό- να ψηφίσουμε αυτό το νόμο, ήμαστε έτοιμοι να τον ψηφίσουμε αυτό το νόμο, αλλά είναι καλύτερο, κρίναμε, και έκρινε και ο κ. Μπαμπινώτης, να υπάρξει καλύτερος διάλογος στη Βουλή, έτσι θα πάμε μετά τις εκλογές και θεωρώ ότι με την κυβέρνηση που θα έχουμε και θα είναι μια δική μας κυβέρνηση, θα το περάσουμε.

Υπουργός:
Αυτό πλέον είναι αντικείμενο της νέας κυβέρνησης. Το μόνο που μπορεί να λεχθεί, επειδή σ’ αυτό συμπράττουν και τα δυο μεγάλα κόμματα, είναι ότι πρόκειται για ένα νομοσχέδιο το οποίο είναι δουλεμένο, είναι ώριμο, έχει μια σύγκλιση απόψεων. Το μόνο το οποίο έλειπε ήταν μια συζήτηση πιο λεπτομερή στην τελική μορφή του σχεδίου και από τις Ομοσπονδίες από τους εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας κυρίως.
Αυτό είναι που είχε λείψει και θέλαμε τον περισσότερο χρόνο να μιλήσουμε γι’ αυτό. βεβαίως σε προηγούμενες μορφές του ήταν γνωστό αυτό το σχέδιο και στις Οργανώσεις των Εκπαιδευτικών.

Υφυπουργός:
Κύριε Υπουργέ επιτρέψτε μου μια διευκρίνιση. Τι είχε λείψει; Ενώ είχαν γίνει επανειλημμένες και στο ΕΣΥΠ διαβουλεύσεις και με τις Ομοσπονδίες και με όλα τα μέλη του ΕΣΥΠ και στη Μορφωτικών Υποθέσεων και για το Τεχνολογικό Λύκειο και για το νέο Λύκειο και στη διακομματική, αυτό που δεν είχε γίνει είναι το σχέδιο νόμου και όχι η πρόταση για το Τεχνολογικό Λύκειο η πρόταση για το νέο Λύκειο.
Άλλο λοιπόν η πρόταση η οποία είχε εξαντλήσει το διάλογο ήταν ώριμη και είχαμε συμφωνήσει, και άλλο το νομοσχέδιο το οποίο ακριβώς όπως είπε ο κ. Μπαμπινιώτης δεν είχε καμία δυνατότητα να συζητηθεί το σχέδιο νόμου και αυτό ήταν σημαντικό.
(…) Είχε γίνει μια τελευταία συνάντηση της διακομματικής Επιτροπής και εκεί είχε παρουσιαστεί μια πρόταση η οποία είχε βελτιώσεις από του Μαρτίου και σημαντικές αλλαγές στις οποίες είχε συμβάλλει και ο ίδιος ο σημερινός Υπουργός.
Είχαμε τότε λοιπόν τελειοποιήσει μετά από αυτό τον εξαντλητικό διάλογο και επαναλαμβάνω με τη συμβολή του ιδίου του σημερινού Υπουργού αυτές τις προτάσεις. Αν τις συγκρίνετε, είμαι στη διάθεσή σας να σας τις δώσω τις έχει και ο κ. Κουλαϊδής, θα δείτε πολλές και ουσιαστικές διαφορές. Ακριβώς γι’ αυτό λέω ότι οι προτάσεις είχαν εξαντλήσει το διάλογο και όμως σωστά λέει ο Υπουργός το σχέδιο νόμου αφ’ εαυτού θα ήθελε κι αυτό το δικό του χρόνου να συζητηθεί, που δεν υπήρχε.

Υπουργός:
Τώρα αυτό ας το αφήσουμε στη νέα Κυβέρνηση. Τώρα, τι δηλώσεις να κάνουμε πάνω σε αυτό; Δεν μπορούμε να πάρουμε θέση αυτή τη στιγμή, μια νέα Κυβέρνηση που θα χειριστεί το θέμα θα κρίνει πότε μπορεί να το εφαρμόσει. Αλλά το μόνο το οποίο λέω και το επαναλαμβάνω είναι ότι είναι ένα ώριμο στην επεξεργασία του νομοθέτημα, το οποίο θα βοηθήσει πραγματικά, διότι καμιά φορά συζητάμε για τα τεχνικά θέματα και δεν συζητάμε για την ουσία.
Η ουσία είναι πως μπορεί να αναπνεύσει το σχολείο, να ξαναγυρίσουν οι μαθητές πίσω, πως γίνεται το νέο Λύκειο να αναβαθμιστεί, να αναβαθμιστεί ο δάσκαλος, να γίνει δουλειά μέσα στο Λύκειο και πως μπορεί να αλλάξει αυτό το άδικο στην πραγματικότητα και απάνθρωπο σύστημα των εξετάσεων. Αυτά είναι τα θέματα.
Πιστεύω ότι μια νέα Κυβέρνηση δεν μπορεί να τα αγνοήσει αυτά και θα έχει μια έτοιμη δουλειά στα χέρια της που συζητώντας και με τους εκπαιδευτικούς που τους αφορά, να μπορεί να προχωρήσει.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *