Η συζήτηση μεταξύ των Φροντιστών, κάθε χρόνο, τέτοια εποχή είναι συνηθισμένη. Πως πάνε οι εγγραφές και ποιοι παράγοντες τις επηρεάζουν;
Το ιστολόγιο αναδημοσιεύει σήμερα ως απάντηση σ’ εκείνους που ηδονίζονται από καταστροφικές προφητείες σχετική έρευνα για το τί κόβουν οι καταναλωτές.
“Ψυχαγωγία, διακοπές, πολυτέλειες και ένδυση είναι οι τομείς που κοιτούν πρώτα οι καταναλωτές όταν έρχεται η ώρα να περικόψουν τις δαπάνες τους.
Αυτό προκύπτει από πρόσφατη έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε 23 χώρες, μεταξύ των οποίων οι ΗΠΑ, Καναδάς, Βραζιλία, Γερμανία, Βρετανία, Σουηδία, Κίνα και Ιαπωνία. Πρόκειται για κράτη τα οποία συγκεντρώνουν το 75% του παγκόσμιου ΑΕΠ.
Τα αποτελέσματα βασίζονται σε ερωτηματολόγιο που δόθηκε σε δείγμα 23.000 νοικοκυριών. Δείχνει ότι σήμερα οι πλέον σημαντικές οικογενειακές περικοπές γίνονται στους τομείς της ψυχαγωγίας, των διακοπών και των πολυτελών αγαθών (3/4 των νοικοκυριών) ακολουθούμενες από αντίστοιχες στο ρουχισμό και τη ενεργειακή κατανάλωση(50% – 60%),τη βενζίνη και τη διατροφή(40%).
Οι μικρότερες περικοπές αφορούν την εκπαίδευση (11%),την καλωδιακή τηλεόραση(23%) και τα κινητά τηλέφωνα(34%).”
Το συμπέρασμα επικυρώνεται και ιστορικά στο τελευταίο βιβλίο του Τσίλογλου για την φροντιστηριακή άνθιση στην περίοδο της κατοχής, αλλά και από μαρτυρίες άλλων φροντιστών. Ο εκλιπών Αναστάσιος Ανδρακάκος, ο πρεσβύτερος, ο μεγάλος φροντιστής έλεγε ότι η εκπαίδευση δεν επηρεάζεται από οικονομικές κρίσεις.
Η οικονομική δυσπραγία μάλλον επιβεβαιώνει την ανάγκη της παιδείας ως αναλλοίωτη και διαχρονική κοινωνική αξία.
Αντί της ηδονικής μοιρολατρείας χρειάζεται ποιοτική αναβάθμιση της φροντιστηριακής παιδείας γιατί οι πολίτες απαιτούν και επιλέγουν το καλύτερο.