Προ των πυλών είναι και ο νέος νόμος για την ιδωτική εκπαίδευση και μάλιστα θα περιλαμβάνει όλα τα ζέοντα θέματα της φροντιστηριακής παιδείας. Με κλάδους συναίνεσης για την ψήφιση του σχεδίου νόμου για την ιδιωτική εκπαίδευση, που πρόκειται να φέρει η Άννα Διαμαντοπούλου , προς ψήφιση , στη Βουλή , το Διοικητικό Συμβούλιο του Συνδέσμου Ιδιωτικών Σχολείων, που εκπροσωπεί το σύνολο των ιδιωτικών σχολείων της Ελλάδας, συναντήθηκε με τον πρόεδρο της Νέας Δημοκρατίας Αντώνη Σαμαρά. Δείτε το σχετικό ρεπορτάζ του εκπαιδευτικού portal www.esos.gr καθώς και τις αντιδράσεις τις μαχητικής στο προσκήνιο (και στο παρασκήνιο ) ΟΙΕΛΕ. Επειδή το θέμα μας αφορά άμεσα σύντροφοι γρηγορείτε !
Ο αρχηγός της ΝΔ, σύμφωνα με πληροφορίες, υπενθύμισε ότι η ΝΔ υπερψήφισε το νομοσχέδιο για τα ΑΕΙ και δεν διαφώνησε να συμβεί κάτι ανάλογο και με την ιδιωτική εκπαίδευση εφόσον το σχέδιο νόμου έχεις στόχους αναβάθμισης.
Ο Πρόεδρος της ΝΔ επαναβεβαίωσε τις πάγιες θέσεις της ΝΔ για φιλελευθεροποίηση του νομικού πλαισίου που διέπει τη λειτουργία της ιδιωτικής εκπαίδευσης, όπως αυτές εκφράστηκαν ξεκάθαρα με τις κατά καιρούς τοποθετήσεις των βουλευτών της Ν.Δ. στη Βουλή και ειδικότερα στις συνεδριάσεις στις 4 και 5 Μαΐου 2010 και καταγράφηκαν στα πρακτικά της Βουλής, κατά τη συζήτηση του Νόμου 3848/2010.
Στη συνάντηση πέραν του προέδρου της ΝΔ, παρίσταντο επίσης ο κ. Ανδρέας Λυκουρέντζος, Γενικός Γραμματέας Πολιτικής Επιτροπής της ΝΔ, τ. Υφυπουργός Παιδείας, ο κ. Άρης Σπηλιωτόπουλος τ. Υπουργός Παιδείας, Υπεύθυνος του τομέα Παιδείας της ΝΔ και η κ.Νίκη Γκοτσοπούλου τ. ΓΓ του Υπουργείου Παιδείας.
Οι εκπρόσωποι των ιδιωτικών σχολείων της χώρας, έθεσαν στον πρόεδρο της ΝΔ τα μεγάλα ζητήματα που απασχολούν την Ελληνική Εκπαίδευση γενικότερα και την Ιδιωτική Εκπαίδευση ειδικότερα και υπέβαλαν προτάσεις για τον εκσυγχρονισμό και την αποτελεσματική λειτουργία τόσο του εκπαιδευτικού συστήματος όσο και της ιδιωτικής εκπαίδευσης.
Τα βασικά σημεία των προτάσεων αυτών έχουν ως εξής:
1. Κατάργηση του παρωχημένου άρθρου 16 του Συντάγματος, με στόχο τη φιλελευθεροποίηση της εκπαίδευσης και τη διαμόρφωση ενός σύγχρονου, αποκεντρωμένου εκπαιδευτικού συστήματος, που θέτει κεντρικούς εκπαιδευτικούς στόχους και στη συνέχεια εμπιστεύεται και αφήνει μεγάλα περιθώρια επιλογών σε κάθε σχολική μονάδα, για την ικανοποίησή τους.
2. Απαλλαγή των ιδιωτικών σχολείων από τα δεσμά του κρατισμού. Πράγμα που μεταφράζεται σε:
Μεγαλύτερη ελευθερία στα ιδιωτικά σχολεία σε σχέση με τη διαμόρφωση του εκπαιδευτικού τους προγράμματος, έτσι ώστε τα ιδιωτικά σχολεία να εφαρμόζουν μεν κατ’ ελάχιστον το πρόγραμμα του Υπουργείου Παιδείας αλλά πέραν αυτού να διαμορφώνουν το δικό τους επιπλέον εκπαιδευτικό πρόγραμμα χωρίς περιορισμούς.
Ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων που σήμερα αντανακλούν την κρατικίστικη αντίληψη του χθες, ώστε να προσιδιάζουν στις σύγχρονες εργασιακές σχέσεις του ιδιωτικού τομέα και να επιτρέπουν στα ιδιωτικά σχολεία να επιλέγουν και να διατηρούν το βέλτιστο εκπαιδευτικό προσωπικό, για να προσφέρουν υψηλότατο επίπεδο εκπαίδευσης στους μαθητές τους.
3. Αναγνώριση της ιδιωτικής εκπαίδευσης ως ένα ιδιαίτερα παραγωγικό και αναπτυξιακό τομέα της οικονομίας, που αυξάνει την απασχόληση, μειώνει τα δημόσια έξοδα και αναβαθμίζει την Ελληνική εκπαίδευση. Ως απόρροια της αναγνώρισης αυτής, η ιδιωτική εκπαίδευση δεν μπορεί να εξαιρείται από τις ευεργετικές διαδικασίες του αναπτυξιακού νόμου και του ΕΣΠΑ.
Ακόμη οι εκπρόσωποι της ιδιωτικής εκπαίδευσης εξέφρασαν την επιθυμία και ελπίδα τους, ο νέος νόμος για την ιδιωτική εκπαίδευση που προτίθεται να προωθήσει το Υπουργείο Παιδείας , να είναι προϊόν συναίνεσης των δυο μεγάλων κομμάτων, όπως συνέβη πρόσφατα και με το νόμο για την Ανώτατη Εκπαίδευση.