Η μαθηματικός Έλενα Κοτελίδα προτείνει για το αυριανό διαγώνισμα των Μαθηματικών Γενικής Παιδείας απόλυτη προσήλωση στη θεωρία και στις ασκήσεις του σχολικού βιβλίου! Τα θέματα είναι πάντα σχετικά εύκολα και προσιτά τους διαβασμένους και πάντα βασίζονται στα βιβλία και μας θυμίζει ότι η κανονική κατανομή έχει χρόνια να δώσει θέματα και φέτος ίσως είναι η χρονιά της! Δείτε μερικές ακόμα προτάσεις μιας μικρής ανακεφαλαίωσης.
® Πρόβλημα με ρυθμό μεταβολής θα ήταν αξιοπρόσεκτο!
Προσοχή στην εύρεση μέγιστης και ελάχιστης τιμής του ρυθμού μεταβολής συνάρτησης f(x) ή του συντελεστή διεύθυνσης εφαπτομένης όπου πρέπει να εξετάσουμε τη δεύτερη παράγωγο (η εφαπτομένη είναι πάντα στο προσκήνιο)
® Από το 2ο κεφάλαιο του σχολικού είναι πολύ πιθανή η συμπλήρωση ημιτελούς πίνακα συχνοτήτων ή σχετικών συχνοτήτων απολύτων και αθροιστικών (ιδίως ομαδοποιημένων παρατηρήσεων! Μαζί φυσικά συνδυάζουμε την αντίστοιχη γραφική παράσταση στο mm χαρτί του τετραδίου! Να είστε έτοιμοι για την ανάγκη χρήσης της τελευταίας χιλιοστομετρικής σελίδας (ακόμα και για την εύρεση διαμέσου). Όπως επίσης και το εμβαδό που περικλείεται από την πολυγωνική γραμμή στο ιστόγραμμα συχνοτήτων ή σχετικών συχνοτήτων και τον οριζόντιο άξονα!
® Οι ανισωτικές σχέσεις στις πιθανότητες ίσως ξαναπέσουν (!) είτε χρησιμοποιώντας τις βασικές σχέσεις των πιθανοτήτων, είτε σε συνδυασμό με το πρώτο κεφάλαιο (χρήση μονοτονίας ή ακροτάτων συνάρτησης) ή σε συνδυασμό με τον πίνακα. Φυσικά στις πιθανότητες προσέχουμε την εφαρμογή του αξιωματικού ορισμού!
® Κάποια άλλα σημεία που θα πρέπει να προσέξετε είναι : άσκηση 3 σελίδα 146 ομάδα β΄, μην ξεχάσετε τα προβλήματα των σελίδων 45 και 46 – κάθε χρόνο το λέμε…, οι εφαρμογές του σχολικού: σελίδα 34 εφαρμογή 2 – σελίδα 98 εφαρμογή 2 – σελίδα 99 εφαρμογή 3, πως εξετάζουμε αν τα ενδεχόμενα Α, Β είναι ασυμβίβαστα, τους τύπους της αριθμητικής και της γεωμετρικής προόδου Sv = v/2[2α1+(ν-1)ω] και Sν=α1(λν -1)/(λ-1)
Πάρτε μαζί σας τα γεωμετρικά όργανα! Τίποτα δεν μπορεί να σας αιφνιδιάσει × έχετε γράψει τόσα διαγωνίσματα στο φροντιστήριο και κατά κανόνα πολύ πιο δύσκολα!
Διαβάστε προσεκτικά τα θέματα και εξαντλήστε το τρίωρο της εξέτασης.
Ηρεμία, αυτοσυγκέντρωση, αισιοδοξία, μαχητικότητα και αποφασιστικότητα!
Καλή τύχη και επιτυχία σε όλους!