Η απόφαση της καθιέρωσης προπαρασκευαστικού έτους με πολύωρη διδασκαλία τεσσάρων μαθημάτων για έξι ώρες το καθένα την εβδομάδα μεταφέρει ευθύνες στους Καθηγητές της τελευταίας τάξης, οι οποίοι θα κληθούν να αναζωογονήσουν τη Λυκειακή Ζωή και να κεντρίσουν το ενδιαφέρον των μαθητών τους. Να γίνουν οι Πρωινοί Προγυμναστές-Φροντιστές με ένα πλούσιο πρόγραμμα και μια μάλλον ελεγχόμενη ύλη. Η σύγκριση και η αναμέτρηση θα είναι αναπόφευκτη με τον διαχρονικό και ανθεκτικό στις μεταρρυθμίσεις Εκπαιδευτικό Θεσμό του Φροντιστηρίου. Το προπαρασκευαστικό έτος στην Γ΄ Λυκείου συνιστά επομένως μια απειλή καθώς το Πρωινό Σχολείο-Φροντιστήριο θα γεννήσει συνειρμούς στην Κοινωνία του τύπου : Οποία η Χρεία του Απογευματινού Φροντιστηρίου ; Το αν θα γεννήσει πέρα από την Προσδοκία και το Αντίπαλο Δέος του Αήττητου Ιδιωτικού Φροντιστηρίου ελέγχεται. Είναι ωστόσο κάτι διαφορετικό από τα αποτυχημένα Μεταλυκειακά και τις διάφορες ονομαστικές παραλλαγές της Ενισχυτικής και της Πρόσθετης που απέτυχαν μετά πολλών Επαίνων . Τι πρέπει θα αντιτάξει το Φροντιστήριο ; Την Ποιότητα των Υπηρεσιών του και τα Διετή Προγράμματα Σπουδών ! Όταν το Σχολείο θα ξεκινάει την Τελευταία Τάξη τον Σεπτέμβρη μερικοί θα έχουν ήδη ξεκινήσει ένα χρόνο πριν . Η Ταπεινή μου Πρόβλεψη είναι ότι το Φροντιστήριο ως Υπηρεσία δεν απειλείται . Απειλείται όμως το Φροντιστηριακό Επιχειρηματικό Μοντέλο που γνωρίζουμε και μετεξελίσσεται σε συνεργατικά δίκτυα πολλαπλών υπηρεσιών . Από το Δημοτικό και την Ρομποτική μέχρι το Πανεπιστήμιο . Και από την Φροντιστηριακή Τάξη στα Διαδικτυακά Παράθυρα . Και από Αδήλωτα Μαθήματα της door to door Παραπαιδείας στα Πρακτορεία Δηλωμένων Καθηγητών που νομίμως θα ασκούν το Έργο και θα Επιλέγονται . Η Τάση των Εκπαιδευτικών Πολυχώρων ενισχύεται και κερδίζει ακόμα και τους πλέον φανατικούς οπαδούς των παραδοσιακών δομών . Για να μην προχωρήσω και στην Εξαγωγή της Επανάστασης . Η Ιταλία και η Γερμανία μαθαίνουν πλέον Αγγλικά και μερικοί από τους πρώτους παγκοσμίως Εκδοτικούς Οίκους Ξενόγλωσσων Βιβλίων είναι Εγχώριοι . Εν κατακλείδι οι Συζητήσεις περί του Μέλλοντός μας δεν συναρτώνται ούτε από το Εξεταστικό , ούτε από το Απολυτήριο ούτε από τα Ιδιωτικά Πανεπιστήμια . Στην Κοινωνία και την Οικονομία της Γνώσης οι “Απειλές” θα είναι μάλλον Ευκαιρίες ! Κατά τα άλλα δυο ακόμα παρατηρήσεις : Το Αδιάβλητο παραμένει , το Απολυτήριο έρχεται αλλά απέχουμε από το Ευρωπαϊκό Κεκτημένο και την προσμέτρησή του , οι “Πράσινες” Σχολές που ήδη υπάρχουν στα Μηχανογραφικά δύο τουλάχιστον Επιστημονικών Πεδίων υπηρετούν το αφήγημα της “Ελεύθερης Πρόσβασης” το οποίο είναι διαχρονικά ευπώλητο . Βεβαίως και το “κλείδωμα” μιας Σχολής αφαιρεί Μαθητές από το Φροντιστήριο αλλά αν κάποιος επιθυμεί να σπουδάσει Αγροτική Οικονομία στην Ορεστιάδα ως συνειδητή επιλογή γιατί όχι !
Ο πίνακας της Ανάρτησης είναι Πικάσο , “Οι Γυναίκες του Αλγερίου” ο ακριβότερος πίνακας στην Ιστορία …