Πριν από τρεις εβδομάδες δημοσιεύτηκε στην «Καθημερινή» (7/4 , Τέχνες και Γράμματα) ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον άρθρο του Τόμας Φρίντμαν με θέμα την εκπαίδευση στον 21ο αιώνα . Ο Αμερικανός αρθρογράφος μεταφέρει την επικοινωνία του με τον Tony Wagner , ειδικό σε θέματα εκπαίδευσης στο Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ . Ο καθηγητής επιμένει πως «η εκπαίδευση σήμερα δεν καταφέρνει συστηματικά να προσθέσει την αξία και να διδάξει τις δεξιότητες που έχουν τη μεγαλύτερη σημασία στην αγορά εργασίας» . Κατά τη γνώμη του στόχος της δεν θα έπρεπε να είναι πώς να καταστήσει κάθε παιδί «έτοιμο για το πανεπιστήμιο» , αλλά «έτοιμο για καινοτομία» , έτοιμο να προσθέσει αξία σε οτιδήποτε κάνει . «Καθώς η γνώση είναι διαθέσιμη σε κάθε συσκευή συνδεδεμένη με το Ιντερνετ, αυτά που γνωρίζεις μετρούν λιγότερο από αυτά που μπορείς να κάνεις με όσα γνωρίζεις . Η ικανότητα για καινοτομία , η ικανότητα να λύνεις δημιουργικά τα προβλήματα ή να φέρνεις στο φως νέες δυνατότητες και οι δεξιότητες όπως η κριτική σκέψη , η επικοινωνία και η συνεργασία είναι πολύ πιο σημαντικές από την ακαδημαϊκή γνώση» , σημειώνει ο Tony Wagner . Και ο Τόμας Φρίντμαν επικροτεί : «Για τη δική μας γενιά ήταν εύκολο. Επρεπε να “βρούμε” μια δουλειά . Τα παιδιά μας, όμως , θα πρέπει να “εφεύρουν” μια δουλειά . Σίγουρα , τα πιο τυχερά θα βρουν την πρώτη δουλειά τους , αλλά ακόμη και αυτά θα πρέπει να επανεφευρίσκουν και να αναδιοργανώνουν αυτήν τη δουλειά πολύ πιο συχνά από τους γονείς τους , αν θέλουν να προοδεύσουν στο πεδίο που διάλεξαν» . (πηγή “Καθημερινή”)