Σύμφωνα με την Ισμήνη Χαραλαμποπούλου στο «Πρώτο Θέμα» της Κυριακής το Υπουργείο Παιδείας μελετά το σύστημα των απαντήσεων πολλαπλών επιλογών multiple choice για τις προαγωγικές, τις απολυτήριες αλλά και τις πανελλαδικές εξετάσεις σε αρκετά μαθήματα. Ο μεγάλος προβληματισμός των σχεδιαστών του Νέου Λυκείου και των Νέων Πανελλαδικών είναι ο αντικειμενικός και αξιόπιστος τρόπος προαγωγής από τάξη σε τάξη καθώς ο βαθμός των Λυκειακών Τάξεων θα προσμετράται σε κάποιο ποσοστό για την εισαγωγή στο Πανεπιστήμιο. Ποια μορφή θα έχουν δηλαδή οι εξετάσεις στο Λύκειο;
Οι λύσεις είναι απλές και συγκεκριμένες: πανελλαδικές δοκιμασίες ή περιφερειακές εξετάσεις από τράπεζα θεμάτων. Ας μη ματαιοπονούμε σύντροφοι ∙ αν θέλουμε πραγματικά αντικειμενική και αξιόπιστη προσμέτρηση των βαθμών του Λυκείου πρέπει να έχουμε σοβαρές και αδιάβλητες αξιολογήσεις κοινωνικά αποδεκτές και δίκαιες. Το ελληνικό σχολείο δεν είναι δυστυχώς έτοιμο σήμερα να πείσει την κοινωνία ότι θα αξιολογήσει με παρόμοιο και αντικειμενικό τρόπο τους μαθητές του για να χρησιμοποιηθεί ο «τοπικός βαθμός» κάθε Λυκείου σε ένα πανελλαδικό διαγωνισμό για τις σχολές με τη μεγάλη ζήτηση. Η ιστορία άλλωστε της προφορικής βαθμολογίας στο σημερινό Λύκειο αποδεικνύει του λόγου το αληθές. Ας αποβάλλουμε την χρόνια φοβία των εξετάσεων και των αξιολογήσεων με την οποία οι λαϊκιστές της παιδείας εξέθρεψαν γενεές αγραμμάτων.