Το σύστημα της παραπαιδείας που λειτουργεί με μεγάλη επιτυχία στην Ελλάδα, αποτελεί λαμπρό παράδειγμα για τις ευθύνες του κράτους στην πρόκληση εξόδων που επιβαρύνουν εκατομμύρια πολιτών. Δεν υπάρχει άλλη χώρα, οπωσδήποτε όχι στην Ευρώπη μας και γενικότερα στη Δύση, όπου το σύστημα της παιδείας έχει υποκατασταθεί ουσιαστικά από ένα σύστημα παραπαιδείας. Που σημαίνει επιπλέον σημαντικά έξοδα για φροντιστήρια, ξένες γλώσσες, ιδιαίτερα μαθήματα, ακόμη και παιδικούς σταθμούς και νηπιαγωγεία για εκατοντάδες χιλιάδες οικογένειες, ενώ παράλληλα εκτρέφεται η φοροδιαφυγή. Αναμφίβολα, είναι εξαιρετικά σπάνια η περίπτωση εκπαιδευτικού που κάνει ιδιαίτερα μαθήματα και δίνει απόδειξη για την αμοιβή του. Αυτά γράφει στην Καθημερινή ο Άγγελος Στάγκος ο οποίος έχει δίκιο ως προς τα μαύρα ιδιαίτερα όμως χρειάζεται φροντιστήριο για το διεθνές και παγκόσμιο φροντιστήριο . Ελπίζω όταν γράφει για το σύστημα της παραπαιδείας να εξαιρεί τους νομίμως επιχειρούντες στην παιδεία . Διαφορετικά έχουμε και εμείς το δικαίωμα να αποκαλούμε παραδημοσιογράφο κάθε θεράποντα της τέταρτης εξουσίας που δεν εργάζεται σε κρατικό μέσο ενημέρωσης. Αυτές οι αντιλήψεις περί κράτους ταλαιπωρούν την τελευταία μετακομμουνιστική λαϊκή δημοκρατία της χώρας που καταρρέει υπό το βάρος της προσήλωσης της στην βολική οκνηρία του βαθέος εφησυχασμού . Είναι πρωί της Κυριακής και βρίσκομαι στο φροντιστήριο εποπτεύοντας την ομαλή διεξαγωγή ενός διαγωνίσματος και ανατρέχω σε αριστερόχειρες κονδυλοφόρους που δεν είναι καθόλου άμοιροι των ευθυνών της κατάρρευσης του νεοελληνικού αριστεροδεξιού κρατισμού που προσπάθησε να διορίσει ένα έθνος τελικώς αδιόριστο και να του δώσει μαζί με την ψήφο και την σύνταξη στα 18 ! Σύντροφε Γραμμένε δεν είναι «συστημική» η κρίση!