Οι γκρίνιες για το project δεν ωφελούν∙ η ερευνητική εργασία είναι ένα παρήγορο μελτέμι στη χρόνια λυκειακή αδράνεια. Μελετώντας με ιδιαίτερη προσοχή το σχετικό επιμορφωτικό υλικό και συζητώντας με επιμορφωτές μπορεί να ανακαλύψει κανένας την αξία της ομαδοσυνεργατικής μάθησης που εισάγει. Αν μάλιστα το δημόσιο σχολείο τολμάει σήμερα να εισάγει τέτοιες καινοτομίες αντιλαμβανόμαστε όλοι πόσο πρέπει να προσπαθήσει το φροντιστήριο για να διατηρήσει τον ισοδύναμο και παράλληλο ρόλο του. Σε κάθε περίπτωση το project διαφοροποιεί το σχολείο και εξουδετερώνει με την δημιουργική του δύναμη τις αιτιάσεις των μονίμως αντιδραστικών. Το σχολείο μέσα από την κρίση θα αλλάξει και το φροντιστήριο θα πρέπει να επιβεβαιώσει ξανά τον ρόλο του με νέα προγράμματα και νέες διδακτικές προσεγγίσεις. Το Νέο Λύκειο της πολύωρης διδακτικής ενασχόλησης με τα μαθήματα – διαβατήριο των Νέων Πανελλαδικών και την εμβάθυνση σε αυτά θα αλλάξει και το φροντιστήριο. Η προσαρμογή μας πρέπει να είναι άμεση γιατί η προσεκτική ανάγνωση των νέων ωρολογίων προγραμμάτων της Β΄ και της Γ΄ Λυκείου κρύβουν δυναμικές προτάσεις που πιθανότατα θα δοκιμάσουν την φροντιστηριακή πρωτοκαθεδρία. Προτείνω μάλιστα ειδική ημερίδα αφιερωμένη στο επακόλουθο του Νέου Λυκείου. Δεν μπορούμε να περιμένουμε και πρέπει να ενισχύσουμε άμεσα την συνιστώσα που στρέφει την συνισταμένη.
Υ.Γ. Πολλοί συνάδελφοι με πρωινά μηνύματά τους μας ζητούν μια τοποθέτηση αναφορικά με την απόφαση του ΣΕΦΚ για δομές ελεύθερης εκπαίδευσης. Η δική μας κοινωνική ευαισθησία είναι δεδομένη και εμπράκτως αποδεικνυόμενη σε χαλεπούς και σε μη χαλεπούς καιρούς. Επειδή μάλιστα οι δομές υπάρχουν η όποια εθελοντική εκπαιδευτική προσφορά σε όσους την έχουν πραγματικά ανάγκη θα μπορούσε να είναι μία υπόθεση κοινής δράσης και συνεργασίας.