Οι φήμες αναφορικά με την θεματοδοσία στα Μαθηματικά της Κατεύθυνσης δεν λένε να κοπάσουν. Το γεγονός ότι στις επιτροπές παρεισφρύουν γνωστοί και διαπλεκόμενοι «ιδιαιτεράκηδες» είναι αναμφισβήτητο. Όλοι παροικούμε την Ιερουσαλήμ. Γνωρίζουμε πρόσωπα, πράγματα και μεθοδολογίες. Δεν διαθέτουμε αποδείξεις ούτε μας αρέσουν οι καταδοτικές πρακτικές ακόμα και όταν υπηρετούν την κοινωνία. Η προσωπική μας εκδοχή όμως ήταν πάντα ότι κανένας από τους διαπρεπείς «ιδιαιτεράκηδες» που φθάνουν στην αίθουσα της Κ.Ε.Ε. δε μπορεί να καταλύσει το αδιάβλητο των εξετάσεων. Τα προτεινόμενα θέματα από κάθε θεματοδότη αναδιαμορφώνονται και αναπλάθονται με τη συμβολή όλων σε τέτοιο βαθμό που η τελική θεματοδοσία να αποτρέπει κάθε στημένο θέμα. Με τον τρόπο αυτό οι «ιδιαιτεράκηδες» των επιτροπών το μόνο που μπορούν στη μαύρη πιάτσα των ιδιαίτερων είναι να επικαλεσθούν με νόημα αθέμιτης αντιπαροχής τη συμμετοχή τους στην επιτροπή των εξετάσεων.
Με τον τρόπο αυτό, ο αμρτωλός «Mr. Stavrides» της πρόσφατης ευρωπαϊκής έκθεσης για τη μαύρη παιδεία στη γηραιά ήπειρο, μεγαλώνει την ωριαία αντιμισθία του, σπουδάζει τα παιδιά του και εργαζόμενος σκληρά «door to door» έχει σε καιρούς δίσεκτους μια αποδοτική μαύρη εργασία καίτοι μονόμισθος.
Οι ιθύνοντες του Υπουργείου γνωρίζουν βέβαια πολύ καλά ότι οι γνωστικά επαρκείς Μαθηματικοί της δημόσιας παιδείας που μπορούν να σταθούν στο ύψος των αναγκών της θεματοδοσίας είναι κατά κύριο λόγο οι αθλούμενοι στο παράνομο σπορ της ιδιαίτερης παραπαιδείας. Γι’ αυτόν τον λόγο οι εντολές στους πανεπιστημιακούς των επιτροπών είναι ρητές για ολική αναμόρφωση των προτεινόμενων θεμάτων. Οι άνθρωποι δεν έχουν αυταπάτες αλλά γνωρίζουν ότι στη κοινωνία της συνενοχής δεν υπάρχουν αναμάρτητοι…
Στις φετινές εξετάσεις των Μαθηματικών της Κατεύθυνσης και στις κανονικές και στις επαναληπτικές, οι «ιδιαιτεράκηδες» συνασπίσθηκαν εκ των προτέρων. Βλέπετε ο «κολλητός» της εξουσίας, όπως διαδίδει ο ίδιος, γνωρίζει ποιοι θα συμμετέχουν και όπως ακούγεται ο ίδιος τους πρότεινε!
Πριν επομένως συνέλθει η επιτροπή, «το μπλοκ των τριών» της θεματοδοσίας ήταν έτοιμο να «διαμορφώσει» θέματα της αρεσκείας τους. Ένας τέταρτος έμεινε απ’ έξω την τελευταία στιγμή, καθώς οι άλλοι του χρέωναν «συναλλαγή» με μεγάλο φροντιστήριο που αρέσκεται να δίνει ιδιαίτερα στους καθηγητές των γειτονικών λυκείων. Τα προσημαδεμένα θέματα κυκλοφόρησαν, σύμφωνα με τις φήμες, στους «πελάτες» των ιδιαίτερων την τελευταία στιγμή και προκάλεσαν, λόγω δυσκολίας, πανικό!
Η «νότια» δράση της ομάδας μήπως πρέπει να συνδυασθεί με την ασυνήθιστα αυξημένη αποχή από την κανονική εξέταση στις νότιες περιοχές; Μήπως πρέπει να συνδυασθεί με το γεγονός ότι μέλη της ίδιας ομάδας θεματοδότησαν και στις επαναληπτικές του ίδιου μαθήματος στις οποίες τα θέματα ήταν πιο προσιτά;
Τα γράφουμε αυτά γιατί κυκλοφορούν και δηλητηριάζουν το αδιάβλητο και τις ψυχές μας. Εμείς όμως έχουμε την πεποίθηση ότι, ακόμα και αν αυτά που περιγράφουμε δεν είναι παρά αποκυήματα νοσηρών εγκεφάλων, τίποτα δε μπορεί να προκαθορίσει το αποτέλεσμα. Ούτε κάποιο μήνυμα στη τουαλέτα, ούτε ένα προσημαδεμένο θέμα από το πλανόδιο παρεμπόριο, ούτε ένα ψεύτικο ιατρικό πιστοποιητικό που στέλνει το παιδί μας σε μια επαναληπτική εξέταση. Η επιτυχία δε σημαδεύεται παρά μόνο από την αξία των διαγωνιζομένων και το μόνο που μένει είναι η σκιά των ανήθικων μεθοδεύσεων από «δασκάλους» που παράλληλα με την μαθηματική απόδειξη «διδάσκουν» την «μαθηματικά αποτυχημένη» μέθοδο της εξαπάτησης.