Το ετήσιο ημερολόγιο της ΟΕΦΕ αποτελεί ένα σημαντικό τεκμήριο της δράσης των Φροντιστών, το οποίο επιτυχώς συνεχίζεται δεκαετίες τώρα. Η Έφη Παπαδέα ξεκίνησε το εγχείρημα με εξαιρετικές εκδόσεις της ιστορίας των Φροντιστών και οφείλουμε να το θυμόμαστε. Το Ημερολόγιο του 2011 με θέμα τον Φιλελληνισμό έχει ξανά τη σφραγίδα και τη φροντίδα της Στέλλας Αλιγιζάκη, η οποία επιμελήθηκε και τη φετινή έκδοση. Μαζί με την προσωπική της επιβράβευση θέλουμε να δώσουμε, σε όλους όσους μοχθούν στο κοινό των Φροντιστών, τη στήριξη και την αλληλεγγύη που απαιτείται σε εκείνους που επιχειρούν με συλλογικό όραμα σε χαλεπούς καιρούς ατομικών λύσεων. Η κ. Αλιγιζάκη μας απέστειλε ευγενώς την αναλυτική παρουσίαση του Ημερολογίου, το οποίο είμαστε βέβαιοι ότι θα φθάσει σε όλους τους Φροντιστές της χώρας και την παραθέτουμε.
Tην άνοιξη του 2010, με αφορμή τη δυσχερή οικονομική θέση της Ελλάδας, ακούστηκαν φιλελληνικά μηνύματα στο διεθνή χώρο, που ανακίνησαν ιστορικές μνήμες και ιδεολογικούς συνειρμούς. «Είμαστε όλοι Έλληνες» φώναξαν Γάλλοι και Γερμανοί πολίτες, τη στιγμή που άνθρωποι της διανόησης υπενθύμιζαν το ιστορικό χρέος της Ευρώπης στον ελληνισμό. Ήταν η επανάληψη ενός σεναρίου του 19ου αιώνα, όταν με αφορμή την ελληνική επανάσταση ο Shelley έγραφε και πάλι «είμαστε όλοι Έλληνες», ενώ οι Γερμανοί διανοητές τόνιζαν πως «η ελληνική υπόθεση είναι ευρωπαϊκή». Τα παραπάνω αποτέλεσαν την αφετηρία «έμπνευσης» του θέματος του Ημερολογίου της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδας, που είναι διαχρονικότητα του φιλελληνισμού: «Φιλελληνισμός, χθες σήμερα… με θεμέλιο την ελληνική παιδεία». Όπως αποδεικνύεται από το σχετικό ιστορικό σημείωμα του Ημερολογίου, ο γνήσιος φιλελληνισμός σε όλες τις εποχές συνδεόταν με το φιλελευθερισμό, τη δημοκρατία . τον ανθρωπισμό, αξίες που συμπυκνώνονται τόσο στην αρχαία κλασική όσο και στη διαχρονική ελληνική γραμματεία από τον Πλάτωνα και τον Αριστοτέλη, μέχρι το Ρωμανό το Μελωδό, το Σολωμό, τον Καβάφη και τον Ελύτη. Η ιστορική πορεία του ελληνισμού στα νεότερα χρόνια ενέπνευσε απλούς ανθρώπους που συστρατεύθηκαν στους ελληνικούς αγώνες όχι μόνο την εποχή της ελληνικής επανάστασης, αλλά και κατά τους παγκοσμίους πολέμους και κατά τις περιπέτειες του κυπριακού αγώνα , αν θυμηθούμε τον Andre Gide και τον Albert Camus . Αυτή η μακρά περιπετειώδης πορεία περιγράφεται στις εισαγωγικές σελίδες του Ημερολογίου. Οι φιλολογικές επιστήμες (από τον Winckelman και τον Jaeger μέχρι τη J. De Romilly) , η ιστορία και η αρχαιολογία, ακόμη και αυτή των ημερών μας έδωσαν αφορμή για φιλελληνικές μαρτυρίες μεγάλων επιστημόνων (ενδεικτικά στο ημερολόγιο αναφέρονται ο Stephen Miller και ο Hagen Fleischer). Αλλά η ξεχωριστή σχέση του διάσημου επιγραφολόγου, καθηγητή της Αρχαιολογίας, Συμβούλου για τη διατήρηση της πολιτιστικής κληρονομιάς στην Προεδρία της Ιταλικής Δημοκρατίας με το σύγχρονο φιλελληνισμό αναδεικνύεται από το κείμενο που φιλοξενείται στην εισαγωγή του ιστορικού σημειώματος. Ο Louis Godart υπενθυμίζει τη σχέση του σύγχρονου φιλελληνισμού με τη διεκδίκηση των «μαρμάρων του Παρθενώνα» και δίνει άλλη μια διάσταση στα θέματα που θίγει το Ημερολόγιο. Η περιληπτική αναφορά στο θέμα της διεκδίκησης φαίνεται να συνδέεται με τη συνεπή στήριξη μιας τέτοιας πολιτικής της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδας, αφού τεκμήρια της σχετικής εκστρατείας τους αποτελούν οι φωτογραφίες των μαθητών των ελληνικών φροντιστηρίων σε ανάλογες εκδηλώσεις γύρω από το λόφο της Ακρόπολης, οι οποίες κοσμούν και το εξώφυλλο. Ξεχωριστή η εικονογράφηση του Ημερολογίου , που προέρχεται κυρίως από έργα φωτογράφων , χαρακτών και άλλων καλλιτεχνών , που περιηγήθηκαν ολόκληρο τον Ελλαδικό χώρο με φιλελληνική διάθεση, κατά το 19ο και κατά τις πρώτες δεκαετίες του 20ού αιώνα. Με όλα τα παραπάνω οι Φροντιστές τονίζουν την ανάγκη στήριξης της ελληνικής παιδείας σε κάθε εποχή , ως κύριου πρεσβευτή των φιλελληνικών ιδεών και ως του «μοναδικού ταμείου από το οποίο η Ελλάς μπορεί να δανείζει διεθνώς».