Μπορεί η ηγεσία του υπουργείου παιδείας να διατυμπανίζει όπου βρεθεί και όπου σταθεί ότι στόχος της είναι να χτυπήσει την παραπαιδεία, ότι θα λάβει εκείνα τα μέτρα που χρειάζονται ώστε οι μαθητές να μην χρειάζεται να πηγαίνουν φροντιστήριο όμως στην πράξη κάνει ότι περνάει από το χέρι της για να αναβαθμίσει το ρόλο των φροντιστηρίων και να μετατρέψει τους ιδιοκτήτες τους σε θεσμικούς συνομιλητές οι οποίοι θα έχουν λόγο για το πώς πρέπει να είναι το δημόσιο σχολείο ώστε, προφανώς , να εξακολουθούν να θησαυρίζουν οι ίδιοι εις βάρος της ελληνικής οικογένειας. Ας πάει κάποιος από το υπουργείο στο 1ο Δημοτικό Σχολείο της Νέας Ιωνίας (ένα από τα 800 πιλοτικά) να ρωτήσει γιατί τα παιδιά δεν έχουν αρχίσει ακόμη τη δεύτερη ξένη γλώσσα (Γερμανικά) και κάνουν κάθε φορά κενό παρόλες τις υποσχέσεις που δόθηκαν;
Με το που ανέλαβε η νέα ηγεσία του υπουργείου παιδείας πριν από 14 μήνες μετά τις βουλευτικές εκλογές φρόντισε να στείλει σαφές μήνυμα για τις προθέσεις της, κλείνοντας το μάτι στους ιδιοκτήτες των φροντιστηρίων: «Τέρμα οι πίνακες προϋπηρεσίας, τρέξτε όλοι να δώσετε ΑΣΕΠ» ανακοινώθηκε μια μέρα και όλοι παγώσαμε-μερικοί δεν κατάφεραν να συνέρθουν ακόμα-με τη σκέψη ότι όλες οι θυσίες πήγαν στράφι. Στη συνέχεια τα φροντιστήρια προετοιμασίας για τον ΑΣΕΠ άρχισαν να ψάχνουν για αίθουσες περιμένοντας τους «πελάτες» να τις γεμίσουν.
Κατόπιν, τα μέτρα στήριξης των φροντιστηρίων εκ μέρους του υπουργείου παιδείας έγιναν ακόμη πιο φανερά επιβεβαιώνοντας και στους πιο δύσπιστους ότι «ένας μεγάλος έρωτας γεννιέται»: «30 μαθητές σε κάθε τμήμα» για να αναβαθμιστεί επιτέλους το δημόσιο σχολείο και να νιώσει ο κάθε μαθητής τι σημαίνει να είναι «πρώτα» αυτός και μετά όλα τα υπόλοιπα. Οι φροντιστές ως ένδειξη ανταπόκρισης στο «ερωτικό κάλεσμα» από μεριάς του υπουργείου παιδείας προσέφεραν τότε στο πιάτο μία «λίστα» με καθηγητές του δημοσίου που , σύμφωνα με τους φροντιστές, έκαναν ιδιαίτερα μαθήματα.
Το πάθος ανάμεσα στις δύο πλευρές έγινε ασυγκράτητο, τόσο που το υπουργείο παιδείας προχώρησε στην κατάργηση της ενισχυτικής διδασκαλίας και της πρόσθετης διδακτικής στήριξης , ως τελευταία ένδειξη αφοσίωσης και πίστης στους ιδιοκτήτες των φροντιστηρίων. Έτσι, όλοι πλέον οι μαθητές είναι αναγκασμένοι να περάσουν την πύλη κάποιου φροντιστηρίου αν θέλουν να συναγωνιστούν με τους ίδιους όρους τους συμμαθητές τους σ’αυτόν τον ανελέητο αγώνα δρόμου προς τα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ ο οποίος θυμίζει τον αγώνα που δίνουν τα άλογα κούρσας στον ιππόδρομο.
Τότε ήταν που οι φροντιστές έκριναν πως ήρθε η ώρα να επισημοποιηθεί αυτός ο κρυφός και ανομολόγητος έρωτας με το να γίνουν και οι ίδιοι «θεσμικοί». Να μπορούν δηλαδή να επικοινωνούν απευθείας με κάποιον παράγοντα του υπουργείου (όχι σαν κάτι αδιόριστους-ενοχλητικούς που δεν υπάρχουν κιόλας) όταν έχουν κάποιο αίτημα, να μπορούν να έχουν λόγο για την πορεία της δημόσιας εκπαίδευσης και για τις αλλαγές που χρειάζεται να πραγματοποιηθούν ώστε να μεγαλώσει η πίτα που θα αναλογεί στους ίδιους. Γιατί, τι άλλο σημαίνει το αίτημα των ιδιοκτητών των φροντιστηρίων για «Αναθεώρηση θεσμικού πλαισίου – διεύρυνση των παρεχόμενων υπηρεσιών σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης » καθώς επίσης και για «Υπαγωγή της απογευματινής μη τυπικής εκπαίδευσης σε αναπτυξιακά προγράμματα τόσο για τους μαθητές , όσο και για τις επιχειρήσεις»; Μα ασφαλώς μυρίστηκαν ψητό (λέγε με ΕΣΠΑ» και έτρεξαν να διεκδικήσουν μερίδιο. Όπως είχαν ζητήσει παλιότερα να αναλάβουν την πρόσθετη διδακτική στήριξη χωρίς όμως να το πετύχουν.
Βλέπετε είναι εύκολο για τους ιδιοκτήτες των φροντιστηρίων, όταν πρόκειται για υποχρεώσεις απέναντι στους εργαζόμενους στα φροντιστήρια, να δηλώνουν ευθαρσώς ότι εκείνοι ιδιωτεύουν και δεν αποτελούν κοινωφελή ιδρύματα και ότι λόγω κρίσης θα πρέπει να γίνουν περικοπές, αλλά όταν πρόκειται να κερδίσουν δεν τους πειράζει να γίνουν και λίγο «κρατικοδίαιτοι». Άλλωστε οι περισσότεροι από τους «ιδιώτες» είναι τελικά «ντούροι» κρατικοδίαιτοι με τον έναν ή τον άλλο τρόπο.
Κατά τη διάρκεια της τελευταίας συνάντησης η αντιπροσωπεία της ΟΕΦΕ «έδωσε» στην υφυπουργό παιδείας και νέο ογκωδέστατο φάκελο με στοιχεία καθηγητών του δημοσίου που κάνουν ιδιαίτερα μαθήματα λες και είναι η ΟΕΦΕ η ΕΥΠ του υπουργείου παιδείας. Στη συνέχεια φωτογραφήθηκαν όλοι μαζί σφραγίζοντας με τον καλύτερο τρόπο την αγαστή συνεργασία υπουργείου παιδείας και ΟΕΦΕ.
Ελέγχονται ως ανακριβείς οι φήμες που θέλουν τους εκπροσώπους της ΟΕΦΕ να έδωσαν στην υφυπουργό και έναν δεύτερο φάκελο με στοιχεία ιδιοκτητών φροντιστηρίων οι οποίοι δεν τηρούν τη συλλογική σύμβαση , δεν κολλάνε όλα τα ένσημα, κλπ
Σε σχέση με τα ιδιαίτερα μαθήματα των καθηγητών του δημοσίου. Ασφαλώς και είναι κατακριτέο και δεν πρέπει να γίνεται αλλά υπάρχουν θεσμοθετημένα όργανα για να κάνουν τους ελέγχους και να επιβάλλουν τις ποινές όπου χρειάζεται είτε πρόκειται για καθηγητές του δημοσίου είτε για ιδιοκτήτες φροντιστηρίων.
Δεν μπορεί στο όνομα της νομιμότητας να ενισχύουμε τον κανιβαλισμό και να μετατρέπουμε τους μισούς Έλληνες σε καταδότες που θα καταδίδουν τους άλλους μισούς.