Τον Νοέμβριο θα δοθεί στη δημοσιότητα η επίσημη πρόταση του υπουργείου Παιδείας για τη νέα δομή του Λυκείου. Στο επίκεντρο βρίσκεται η τύχη της Ιστορίας, η οποία με βάση τα πρώτα σχέδια θα είναι μάθημα επιλογής και όχι υποχρεωτικό. Η δημοσιοποίηση των σχεδίων αυτών προκάλεσε εντονότατες αντιδράσεις από κόμματα. Αντιδράσεις υπήρξαν και από ενώσεις καθηγητών στα μαθήματα των οποίων μειώνονται οι ώρες διδασκαλίας. Χθες η υπουργός Παιδείας κ. Άννα Διαμαντοπούλου τόνισε ότι «η συζήτηση για τα μαθήματα του Λυκείου θα ξεκινήσει όταν το υπουργείο καταθέσει επίσημα το κείμενο διαβούλευσης. Μέχρι τότε, οποιαδήποτε τέτοια συζήτηση είναι και άγονη και δημιουργεί προβλήματα, χωρίς να υπάρχει κανένας λόγος». Έως την περασμένη εβδομάδα, πάντως, πηγές του υπουργείου ανέφεραν ότι το σχέδιο για τη νέα δομή του Λυκείου θα δοθεί στη δημοσιότητα το προσεχές διάστημα και έως τα τέλη Οκτωβρίου. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα η χθεσινή μετάθεση του χρόνου δημοποίησης της πρότασης του υπουργείου να ερμηνευθεί ως πρόθεση να μην ενταθούν κατά τη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου οι αντιδράσεις για την τύχη της Ιστορίας. (πηγή Καθημερινή)
Συγκεκριμένα, αντιδράσεις προήλθαν από τα κόμματα της αντιπολίτευσης, κυρίως τη Ν.Δ. και τον ΛΑΟΣ, αλλά και από στελέχη που κινούνται ευρύτερα στον χώρο του «πατριωτικού ΠΑΣΟΚ». Από την άλλη, την προηγούμενη εβδομάδα η υφυπουργός Παιδείας κ. Εύη Χριστοφιλοπούλου, ερωτηθείσα σχετικά ανέφερε στην «Κ» ότι «το θέμα δεν είναι να βγάλουμε την Ιστορία από τα υποχρεωτικά μαθήματα. Το θέμα είναι να κάνουμε πιο ελκυστική τη διδασκαλία του μαθήματος». Αντιδράσεις υπήρξαν και από ενώσεις καθηγητών (φιλολόγων, χημικών, βιοεπιστημόνων, καθηγητών πληροφορικής και νομικών και πολιτικών επιστημόνων), οι οποίοι εκτιμούν ότι η διδασκαλία των μαθημάτων τους υποβαθμίζεται. Χθες, μάλιστα, η Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων με επιστολή της διαμαρτυρήθηκε διότι το μάθημα των Θρησκευτικών, μεταξύ άλλων, «όχι απλώς παύει να είναι υποχρεωτικό, αλλά ωθείται στην έσχατη δυνατότητα επιλογής». Η Ένωση καταλογίζει στην ηγεσία «διάθεση παραχρήμα εχθρική» ως προς τον κλάδο των θεολόγων.