Το εκπαιδευτικό portal www.esos.gr δημοσίευσε χθες μια αποκλειστική είδηση για τη δημιουργία ενός Δημόσιου Διαδικτυακού Φροντιστηρίου με πιλοτική εφαρμογή την επόμενη διετία. Το εγχείρημα περιλαμβάνει οργανωμένο σύνολο ψηφιακών μαθημάτων των πανελλαδικών εξετάσεων με βιντεοσκοπημένες πρότυπες παραδόσεις μαθημάτων καθώς και υποστηρικτικό υλικό με σημειώσεις, παραδείγματα λυμένων ασκήσεων στα πρότυπα των πανελλαδικών εξετάσεων, παραδείγματα άλυτων ασκήσεων με τις λύσεις τους, επαναληπτικά τεστ, τυπολόγια και διαγωνίσματα προσομοίωσης.
Οι ενδιαφερόμενοι μαθητές θα έχουν τη δυνατότητα να υποβάλουν αίτηση εγγραφής σε κάθε ένα μάθημα που επιθυμούν και στη συνέχεια να αποκτούν πρόσβαση στην πλατφόρμα απ’ όπου θα έχουν τη δυνατότητα να δουν μια βιντεοσκοπημένη παράδοση, να πλοηγηθούν το υποστηρικτικό υλικό του μαθήματος, να υποβάλλουν ερωτήσεις κλπ.
Παράλληλα, θα αναπτυχθεί μηχανισμός help – desk που θα απαντά σε ερωτήσεις των μαθητών. Η Διαδικτυακή Υπηρεσία Πρόσβασης θα φιλοξενηθεί στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο ενώ μέριμνα θα ληφθεί για δυνατότητα διαχείρισης μεγάλου όγκου εξυπηρετούμενων μαθητών. Η εκπόνηση του υλικού των μαθημάτων θα κατανεμηθεί σε δύο σχολικές χρονιές: 2010-2011 και 2011-2012. Στα ψηφιακά μαθήματα ενδεικτικά προβλέπεται να ενταχθούν μαθήματα κατεύθυνσης που θεωρούνται δύσκολα για τις πανελλαδικές εξετάσεις όπως:
• Μαθηματικά και Φυσική Κατεύθυνσης που είναι υποχρεωτικά σε δύο κατευθύνσεις,
• Αρχαία Ελληνικά και Λατινικά που είναι υποχρεωτικά μαθήματα της θεωρητικής κατεύθυνσης,
• Μαθηματικά & Στοιχεία Στατιστικής και Βιολογία Γενικής Παιδείας που είναι μαθήματα επιλογής αλλά απαντώνται και στις τρείς κατευθύνσεις.
Η επιτυχία μιας αναμφισβήτητα εξαιρετικής ιδέας θα κριθεί πάντως από τον σχεδιασμό και την υποστήριξη με καταξιωμένους καθηγητές της δημόσιας και της ιδιωτικής εκπαίδευσης. Αν ακολουθηθεί η πεπατημένη των προγραμμάτων που κλείνουν όταν αναλωθούν οι πόροι της αρχικής φάσης η αποτυχία είναι δεδομένη. Αρκεί να θυμηθούμε το εξαιρετικό εκπαιδευτικό υλικό του ΚΕΕ, το οποίο χάθηκε στις απορρυθμίσεις των μεταρρυθμίσεων. Κάθε εκπαιδευτικό εγχείρημα είναι δυναμικό και πρέπει να ανανεώνεται και να αναθεωρείται καθημερινά. Η επένδυση σε ηλεκτρονικά εργαλεία και σε κατάλληλο λογισμικό είναι σημαντική αλλά η πιο βασική επένδυση είναι οι άνθρωποι που θα το στελεχώσουν. Τέλος, στο ερώτημα πολλών συναδέλφων ποια επίδραση θα έχει ένα τέτοιο εγχείρημα στο Φροντιστήριο η απάντηση είναι μια και απλή: Το εγχείρημα αποτελεί μια θετική πρόκληση παιδείας η οποία θα αξιοποιηθεί δημιουργικά από τα φροντιστήρια και από τους ευρηματικούς και εφευρετικούς δασκάλους που τα υπηρετούν. Ο ανταγωνισμός είναι ευλογία δημιουργίας και ανασύνθεσης σ’ ένα δυναμικό εκπαιδευτικό σύστημα νέων τεχνολογιών που ποτέ δεν θα πάψει να έχει ως ψυχή τους μαχόμενους δασκάλους της προόδου.