O Χρήστος Κάτσικας στα σημερινά «Νέα» ασκεί την κριτική του στον «κ. Καθηγητή» για τις προτάσεις του αναφορικά με τις εξετάσεις και τα περιφερειακά τεστ. Θεωρεί μάλιστα βέβαιο ότι με τις εξετάσεις «σε όλα τα μήκη και τα πλάτη του Λυκείου» θα ανοίξει η «καλύτερη λωρίδα ταχείας κυκλοφορίας για να τρέξουν ακόμη πιο γρήγορα οι εργολάβοι των εξετάσεων, τα φροντιστήρια και τα ιδιαίτερα».
Ως «εργολάβος των εξετάσεων» κατά τον κ. Κάτσικα έχω την ταπεινή άποψη ότι η μαθησιακή διαδικασία δεν κινδυνεύει από το «άπλωμα» των εξεταστικών διαδικασιών αλλά από την παντελή απουσία ουσιαστικών διαγνωστικών αξιολογήσεων στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο. Οι Φροντιστές γνωρίζουν πολύ καλά τη μαθησιακή ανεπάρκεια των μαθητών που υποδέχονται στο ξεκίνημα της Β’ Λυκείου. Μαθητές που στην πλειονοψηφία τους δεν ξέρουν να διαβάζουν, να γράφουν και να λογαριάζουν. Στον δημόσιο διάλογο εκτός από τη δραματική κριτική απαιτείται συγκροτημένη και ρεαλιστική αντιπρόταση για την αναβαθμισμένη ενός εξουθενωμένου και αποδιοργανωμένου Λυκείου, στο οποίο απουσιάζει παντελώς η αξιολόγηση και η αξιοκρατία.
Ας αποφασίσουμε τον δρόμο της ποιοτικής παιδείας με τις δοκιμασίες που αυτή συνεπάγεται χωρίς τον φόβο των «εργολάβων». Διαφορετικά Καθηγητές, Ερευνητές και Κοινωνία θα αναμένουμε το χρονικό ενός προαναγγελθέντος μοιραίου ως άβουλοι συνυπεύθυνοι και οι αληθινοί εργολάβοι της τελετής θα αναλάβουν τον ενταφιασμό του κρατικού σχολείου.