Ο απόηχος των αποτελεσμάτων των πανελλαδικών εξετάσεων όπως αποτυπώνονται στις περίφημες βάσεις είναι πραγματικά θλιβερός . Η παρούσα σελίδα εδώ και χρόνια αναδεικνύει τις παθογένειες ενός εξεταστικού συστήματος το οποίο μεταλλάχθηκε με απίστευτη προχειρότητα χωρίς το μήνυμα της βάσης να φθάνει ποτέ στο αυτιστικό εκπαιδευτικό μας σύστημα . Με τον τρόπο αυτό το μεγάλο άνοιγμα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης που επιχειρήθηκε στο τέλος της δεκαετίας του ΄90 καταρρέει.
Η προσεκτική ανάγνωση των αποτελεσμάτων των βάσεων των πανελλαδικών του 2008 οδηγεί στο ασφαλές συμπέρασμα ότι οι υποψήφιοι επέλεξαν με κριτήριο τις μεγάλες αλλαγές που συντελούνται στο επίπεδο της τριτοβάθμιας , τη νομιμοποίηση της λειτουργίας των ευρωπαϊκών πανεπιστημίων μέσω των κολεγίων και την γενικευμένη δυσφορία της κοινωνίας για την προχειρότητα και τις ανεπάρκειες σε πολλά επίπεδα των περιφερειακών σπουδών .
Οι πρωτόγνωρες πτώσεις τμημάτων ΑΕΙ της περιφέρειας κατά 2500 μόρια σηματοδοτούν μια ιστορική αποστροφή των υποψηφίων , οι οποίοι συνειδητοποιούν ότι το κόστος της φοιτητικής μετανάστευσης και η ανταποδοτικότητα των δημόσιων σπουδών είναι συγκρίσιμη πλέον με ιδιωτικές σπουδαστικές επιλογές σε κολέγια , τα οποία ευφυώς προβάλλουν τη διασύνδεσή τους με την αγορά εργασίας ακόμα και μέσω συμβολαίων πρώτης απασχόλησης !
Ταυτόχρονα οι πολιτικοί ταγοί της χώρας με ιδιαίτερη ευκολία και χωρίς καμία περίσκεψη επιλέγουν για τα παιδιά τους τις ατραπούς της φοιτητικής μετανάστευσης στα καλύτερα πανεπιστήμια του κόσμου στέλνοντας στην κοινωνία το δικό τους ευανάγνωστο μήνυμα .
Οι φετινές βάσεις των ΑΕΙ και ΤΕΙ μεταφέρουν μια ηχηρή κοινωνική ανταπάντηση και χτυπούν το καμπανάκι της τελευταίας στροφής για το σύνολο της δημόσιας τριτοβάθμιας εκπαίδευσης . Η συζήτηση για το μέλλον των ΑΕΙ έχει ανοίξει και οι εκπαιδευτικές υπηρεσίες ταξιδεύουν πλέον με τις ταχύτητες της τεχνολογίας μέσω καλωδίων και ηλεκτρομαγνητικών κυμάτων .
Η δημόσια διαβούλευση όμως για ένα νέο αξιόπιστο και σύγχρονο πλαίσιο εισαγωγής πρέπει να συνδυασθεί με άμεσα και τολμηρά μέτρα της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΕΠΘ .
Η κωμωδία του 10 % , η οποία διαμορφώνει βάσεις εισαγωγής 19047 μορίων στην Κοινωνική Θεολογία και 18500 μορίων σε όλα τα ΤΕΙ με μονοψήφιο αριθμό επιτυχόντων , πρέπει να τερματισθεί άμεσα .
Ο τρόπος επιλογής σπουδαστών στα τμήματα των δυναμικών στην αγορά εργασίας τουριστικών επαγγελμάτων και επιχειρήσεων πρέπει να αλλάξει ενσωματώνοντας το προαπαιτούμενο της ξένης γλώσσας στη διάρκεια της φοίτησης .
Η αύξηση υποδομών και των θέσεων στα κεντρικά ΑΕΙ και ΤΕΙ και η διευκόλυνση των εγκλωβισμένων της θεωρητικής κατεύθυνσης να κινηθούν και σε άλλα επιστημονικά πεδία είναι αναγκαία μέτρα και μπορούν να γίνουν άμεσα .