Νόμιμα φροντιστήρια

Συστηματικά ο κ. Κάτσικας επιχειρεί να εμπλέξει τους φροντιστές και τη νόμιμη λειτουργία των φροντιστηρίων με την παραοικονομία των ιδιαιτέρων μαθημάτων και μάλιστα εκείνων που στρατολογούν την πελατεία τους με το δέλεαρ της προφορικής βαθμολογίας. Το προχθεσινό του άρθρο μας υποχρεώνει να διευκρινίσουμε επιγραμματικά:

 

  • Η ανάγκη της εξωσχολικής βοήθειας δεν πριμοδοτείται από το ανταγωνιστικό εξεταστικό σύστημα αλλά από την αδυναμία του κρατικού σχολείου να καταστήσει τους νέους γνωστικά έτοιμους για τις διαδικασίες αξιολόγησης που το ίδιο έχει θεσπίσει.
  • Αποτελεί στοιχειώδη υποχρέωση των ενεργών πολιτών που σέβονται τη νομιμότητα να καταγγέλλουν κραυγαλέες περιπτώσεις επίορκων καθηγητών που πλουτίζουν παράνομα.
  • Οι φροντιστές δεν «συστηματοποιούν την απογυμνωμένη εκδοχή της σχολικής εργασίας» αλλά δίνουν μια πολύπλευρη και ολοκληρωμένη εκπαιδευτική πρόταση.  Είναι αστείο να ισχυρίζεται κανείς ότι ο Μανωλκίδης ή ο Μαντάς δίδαξαν ή συνέγραψαν τεχνικές εξετάσεων.
  • Η εκτίμηση ότι το κράτος αντιμετωπίζει τα σχολεία με κριτήρια ανταγωνισμού είναι λαθεμένη˙  αν απουσιάζει κάτι από το εκπαιδευτικό μας σύστημα είναι ο ανταγωνισμός, η αξιολόγηση και η αξιοποίηση των δυνάμεων της ιδιωτικής πρωτοβουλίας.

Δεν είναι δυνατό σε μια σύγχρονη χώρα στην αυγή του 21ου αιώνα η νόμιμη ιδιωτική εκπαίδευση να θεωρείται εξ ορισμού ένοχη τη στιγμή μάλιστα που ανά τον κόσμο αναθεωρείται συνολικά η χρηματοδότηση της εκπαίδευσης.

 

Αυτό όμως που ενοχλεί περισσότερο στην «Τέχνη του Πολέμου» που επιχειρεί ο κ. Κάτσικας είναι η επιλεκτική χρήση φορτισμένων λέξεων που προσφέρονται για λαϊκή κατανάλωση: «κρέμα», «ξαφρίζεται», «καύσιμα», «νονοί» κ.α.

Ο διάλογος για την Παιδεία σήμερα είναι ένα στοίχημα για τους φροντιστές και τον πραγματοποιούμε με σεβασμό στις διαφορετικές απόψεις και ευπρέπεια.

Γι’ αυτό άλλωστε ο αρθρογράφος έχει προσκληθεί στο Διεθνές Συνέδριο Παιδείας που διοργανώνουμε στο τέλος του μήνα και στο οποίο θα παρουσιάσουμε φροντιστηριακά μοντέλα «παράλληλων» σχολείων από όλο τον κόσμο αλλά και σύγχρονες αντιλήψεις που μπορούν να καταστήσουν την παιδεία από υποβαθμισμένο κρατικό συσσίτιο κοινωνικό αγαθό.

Η πρόσκληση προς τον κ. Κάτσικα είναι πάντα ανοικτή και στην διερεύνηση της νέας φροντιστηριακής πραγματικότητας που έχει ενσωματώσει στη λειτουργία της νέες υπηρεσίες στήριξης και προσανατολισμού των νέων ανθρώπων.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *